Annons

Köpa för bläck till Canon Pixma

Produkter
(logga in för att koppla)

Tallrot

Avslutat medlemskap
Jag har kört slut på bläck i min Canon Pixma IP4600.
Är det någon som har handlat bläck och blivit erfaren...?
Var köper man bläck av bra kvalitet och lågt pris?
Eller, finns det bättre kvalitet att få tag på som är värt den extra kostnaden?

Har även imponerats av bilder printade på akvarellpapper.
Kan man skriva på akvarellpapper i min skrivare?
Var få man tag på sånt papper?
 
JAg köper bulk-bläck till min Canon Pixma 5200R från digiview.se. Hans hemsida är bland de värsta jag sett, men han levererar bra grejor.

Akvarellpapper finns i affärer som säljer konstnärsmateriel, i en del välsorterade pappershandlar och en och annan färgaffär.
 
JAg köper bulk-bläck till min Canon Pixma 5200R från digiview.se. Hans hemsida är bland de värsta jag sett, men han levererar bra grejor.

Akvarellpapper finns i affärer som säljer konstnärsmateriel, i en del välsorterade pappershandlar och en och annan färgaffär.

Tack för tips!
Du har rätt, han vinner nog inga designpriser på sin sida..
Tolkar jag dig rätt att det bara är att handla "vanligt" akvarellpapper och köra i skrivaren och man får ut snygga, prydliga och skarpa bilder?
Trodde självklart att man, i vanlig ordning, ska ha super duper special papper för att det skulle funka.
 
Det finns Rolls Royce-papper för akvarellmålare, men ingen av oss är väl i klass med Turner och de stora grabbarna. Det räcker nog med lite bättre än billigaste papperet. Prova Dig fram - borde gå att köpa i mindre mängder för att testa.

Jag har använt ett hårdglättat papper - Mellotex - i lite högre vikter, men det papperet försvann från den svenska marknaden i en omstöpningen av Pappersgruppen / Papyrus / Svenskt Papper.

Jag har bara ett 250-paket kvar nu och letar febrilt efter en ersättare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.