Tack, Stenis, men tyvärr är jag rätt ensam om att ha det här intresset i min omedelbara närhet. Vad det avser att slippa glida ner i utskriftsträsket, så kommer jag försöka att göra så gott det går, men jag tror det blir svårt att inte halka dit, då det finns så många valmöjligheter och variabler att ta hänsyn till.Jag räknar med att det ( i mitt fall) kommer ta mycket tid, att hitta rätt.Just detta med ljusstyrkan på skärmen samt att hitta 'rätt' färgtemperatur har visat sig vara svårt och precis som du skriver så gäller det att inte ställa in skärmen för ljust, men hur kommer man fram till vilket värde som är det rätta !? Som jag förstått det (efter att ha läst lite i Steohls bok), så finns det inte något exakt svar på den frågan, och det gör ju det hela inte direkt lättare, om man säger så. Fel lär det bli, innan det bli rätt, men som du skriver, själva poängen är ju att ha full kontroll från ax till limpa, och dit räknas ju också själva exponeringen vid fotoögonblicket. Det blir till att lägga panna i djupa veck framledes, jag som brukar nöja mig med ETTR när jag fotar.Så är det och så förblir det. En klen tröst i sammanhanget är att den sista skjortan har som bekant inga fickor, så vad är det att hålla på (egentligen) ?Tveklöst så, och inte så lite heller.Inte en susning, men om det är så, är det ju inte till någon nackdel.Helt enig.Är inte det minsta rädd för att prova på alla möjliga sorters papper som finns på marknaden, men frågorna som söker sina svar i det sammanhanget är vilka och varför !? När jag har svar på dom frågorna, då kanske det är läge att prova, men inte innan dess.