Psyko Mary
Medlem
hejsan,
jag skulle verkligen uppsakatta lite tips om kompaktkameror!
Jag har tidigare haft en Nikon coolpix men tycker att den har många brister. Den största bristen är att den tar mycket lång tid att starta upp och ladda upp mellan blixten. jag har jättedålig koll på digitalkameror och vet inte riktigt vad för faktorer man ska tänka på. jag vill kunna fota med den både på mina semesterresor och även familj/vänner.jag har skrivit upp lite punkter som jag tycker är viktiga för en kamera:
- snabb!
- bildstabilisering (verkar vara bra, eller?)
- det ska gå att ta ok kort både med och utan blixt i mörker och inomhus.
- kunna ta kort på motiv i rörelse
- kunna ta många bilder på rad, seriebildstagning
- ett laddbart batteri
- inte för stor och klumplig
- vill kunna både ta bra närbilder och bra landskapsbilder
- vill ha en ok filmfunktion med ljud, behöver dock inte vara särskilt bra, mest för att det är kul att ha funktionen.
- ok vidvinkel
- ganska tålig då jag vill kunna ha med mig den överallt.
- zoom brukar inte jag använda så mycket så det är inte så viktigt för mig vad jag vet...
- jag har tyvärr inte så mycket pengar att lägga på kameran så den ska inte vara dyrare än 3000. är det så att det finns en superbra kamera för 3500 som är bättre än de i 3000-priset så vill jag så klart veta det med =)
Jag hoppas verkligen att jag kan få lite råd på bra kompaktkameror i den prisklassen! Så skriv på!
Tack på förhand!
/Mary
jag skulle verkligen uppsakatta lite tips om kompaktkameror!
Jag har tidigare haft en Nikon coolpix men tycker att den har många brister. Den största bristen är att den tar mycket lång tid att starta upp och ladda upp mellan blixten. jag har jättedålig koll på digitalkameror och vet inte riktigt vad för faktorer man ska tänka på. jag vill kunna fota med den både på mina semesterresor och även familj/vänner.jag har skrivit upp lite punkter som jag tycker är viktiga för en kamera:
- snabb!
- bildstabilisering (verkar vara bra, eller?)
- det ska gå att ta ok kort både med och utan blixt i mörker och inomhus.
- kunna ta kort på motiv i rörelse
- kunna ta många bilder på rad, seriebildstagning
- ett laddbart batteri
- inte för stor och klumplig
- vill kunna både ta bra närbilder och bra landskapsbilder
- vill ha en ok filmfunktion med ljud, behöver dock inte vara särskilt bra, mest för att det är kul att ha funktionen.
- ok vidvinkel
- ganska tålig då jag vill kunna ha med mig den överallt.
- zoom brukar inte jag använda så mycket så det är inte så viktigt för mig vad jag vet...
- jag har tyvärr inte så mycket pengar att lägga på kameran så den ska inte vara dyrare än 3000. är det så att det finns en superbra kamera för 3500 som är bättre än de i 3000-priset så vill jag så klart veta det med =)
Jag hoppas verkligen att jag kan få lite råd på bra kompaktkameror i den prisklassen! Så skriv på!
Tack på förhand!
/Mary