Björn Jansson
Aktiv medlem
Att den kostar 11 papp och är gjord av plast
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske, men jag tvivlar. Varför skulle en DSLR kosta lika eller mindre än en SLR när den har dubbelt så många och ganska dyra komponenter? Absolut inget tyder på det.Björn Jansson skrev:
Men priserna på digitala systemkameror idag är ju hutlösa jämfört med traditionell film. Jag ser enbart en utveckling där allt blir billigare.
300D är definitivt ingen billig konsumentkamera egentligen, hur många slänger ut 10000 på EN KAMERA.
När hypen och utvecklingen har stagnerat kommer nog priserna ligga betydligt lägre än idag. En dslr bör väl inte kosta mer än 5000 inkl ett halvdåligt objektiv.
He-he...Björn Jansson skrev:
Att den kostar 11 papp och är gjord av plast
Det beror väl lite på vad man tjänar... 10000:- är inte så vansinnigt långt under min månadslön efter skatt... Och då har jag inte betalt hyran...Linmajon skrev:
Jag tycker futtiga 10000:- är skrattretande lite pengar för en DSLR. Långt under en månadslön, men jag kanske har andra perspektiv än du. [/B]
Linmajon skrev:
Kanske, men jag tvivlar. Varför skulle en DSLR kosta lika eller mindre än en SLR när den har dubbelt så många och ganska dyra komponenter? Absolut inget tyder på det.
Jag tycker futtiga 10000:- är skrattretande lite pengar för en DSLR. Långt under en månadslön, men jag kanske har andra perspektiv än du.
Mjaa, EOS30/33 är MEGA-plast jämfört med 10D...en helt annan planet anser jag.Jeppe skrev:
Tittar man på 10D så är prisskillnaden gentemot en EOS 33 (som är motsvarande analoga historia) så är skillnaden 10000:-
Nej, men det är det jag menar. Att diskutera 'dyrt' och 'billigt' är helt meningslöst eftersom det inte är absoluta begrepp.Viberg skrev:
Det beror väl lite på vad man tjänar... 10000:- är inte så vansinnigt långt under min månadslön efter skatt... Och då har jag inte betalt hyran...
Linmajon skrev:
Mjaa, EOS30/33 är MEGA-plast jämfört med 10D...en helt annan planet anser jag.
Linmajon skrev:
Nej, men det är det jag menar. Att diskutera 'dyrt' och 'billigt' är helt meningslöst eftersom det inte är absoluta begrepp.
Själv tycker jag det är "konstigt" att det går att tillverka en avancerad kamera som motsvarar mitt arbete bara några veckor..
Linmajon skrev:
Nej, men det är det jag menar. Att diskutera 'dyrt' och 'billigt' är helt meningslöst eftersom det inte är absoluta begrepp.
Själv tycker jag det är "konstigt" att det går att tillverka en avancerad kamera som motsvarar mitt arbete bara några veckor..
EmmaT skrev:
Jag hade tänkt använda kameran till forografering av sport ( hästar och klättring...), även lite naturforografier och lite proträtt. Jag är inget proffs ( snarare amatör...) men vill lära mej och har precis sökt mediaprogrammet inriktning foto till gymnaset.
Anser du/ni att canon 10d motsvarar mina krav?
tror du/ni att canon 10d kommer att sluta säljas inom kort?
hälsninar emma
Daniel Ahlin skrev:
Anledningen är mycket enkel, i fabriksslavarna i kina har väldigt låg lön.
Billig arbetskaft = billiga prylar
Dyr arbetskraft = hög arbetslöshet.