Mesch
Aktiv medlem
Nu blir jag som trådskapare lite stött. Bortsett från att den kapades för att diskutera skärminställningar ett tag så tycker jag att innehållet är relevant då det finns ganska många ickeäpplen som nu skaffar Ipad. Skärmen gör ju faktiskt att det är den första plattan som på allvar är intressant för fotografer. Efter att ha blivit avrådd från iTunes så kan nog de flesta synkningsproblem mellan dator och platta lösas. Jag är dock fortfarande frågande till om inläsningen från kameran med connection kit kan kontrolleras mer. Jag vill kunna styra om jag ska läsa in raw eller jpeg eller båda samt gärna se större bilder än tumnaglar innan jag läser in. Någon som har något förslag på någon annan app än Bilder som löser det?
Mitt andra problem är hur jag exporterar filer som jag editerat i iPhoto utan att använda iTunes. Förslag?
Sorry, jag ville inte förstöra ditt humör eller tråd.
Tittade du på iStorage HD? Den är faktiskt rätt kompetent, löser problemet att flytta till/från ipad till/från något annat över wlan. Har du wifi i kameran borde du kunna trycka bilderna direkt till ipad trådlöst med iStorage.
Connections Kit had jag inte så jag vet inte vad som går inte går att göra eller om det finns coola appar som ger dig utökad funktion.
(ska nog köpa det imorgon, blev lite sugen på att testa)