A.Dent
Aktiv medlem
Det som fick mig att rata iTunes var att om jag la över en bild till telefonen, raderade den bilden från datorn och la över ytterligare en bild till telefonen så försvann den första bilden eftersom "synkronisera" är funktionen, inte "överför".
Herrejösses vad vad användarvänligt ;-)
Om man vill flytta filer till paddan eller telefonen från en annan dator och saknar wifi blir det lite problematiskt. Det räcker att flytta mappen med exempelvis bilder på egna datorn för att iTunes ska kräva radering på paddan/luren.
Ingen superlösning direkt.
Jag tar mig för pannan!
Du kan maila bilder till iphone/ipad och spara dessa i kameraalbumet, ingen synk, inget itunes och helt manuellt.
Om du vill synka bilder till dina enheter så blr du skapa en toppkatalog på datorn där du sedan lägger mappar med bilder och du synkar sedan toppkatalogen via itunes. Försök inte att byta toppkatalog, döpa om mm då strular det till sig rejält. Allt du ändrar under toppkatalogen synkar utan problem.
Att mejla bilder till äppelskrutten för att flytta dom dit, det kallar jag riktigt användarvänligt. Det är ju enklare än att använda utforskaren. <--IRONI
Att synkronisera bör vara en funktion som man kan välja att använda, inte ett krav att använda.