bentelkalb
Aktiv medlem
Min senaste ägda Apple produkt var en Apple IIc någon gång på 80-talet så när jag igår skaffade en ny iPad Air så känns det lite ovant! Man är väl lite skadad som inbiten Windows användare...
Installationen gick ju lysande och spontant så verkar iPad Air vara väldigt trevlig att använda.
Men en del frustration blir det förstås och jag känner mig rätt korkad när jag inte lyckas med en så enkel sak som att kopiera ner bilder till iPaden?
Men min Windows platta är det inga problem, men jag fattar inte hur jag skall göra det med iPaden. Vad jag förstår finns det ingen filhanterare? Jag har laddat ner iPhoto men när jag startar den appen så säger den något om att jag måste ladda ner bilderna med iTunes först.
Bilderna ligger på en NAS i mitt lokala nätverk och iPaden är ansluten till detta nätverk.
Jag kan inte se att jag har iTunes på paddan? Måste jag installera det? På datorn eller på iPaden?
Ursäkta korkade frågor men jag är som sagt lite insnöad i på Windows...
Därför man inte skaffar mac skit, alltid en massa begränsningar och special-. Android bara plugga in som en vanlig USB utan Itunes och annan skit.