Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobs ett geni?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är dock ett krångligt förfarande om man skall skicka ett gäng kontakter till någon annan. Att beama dom med någon trådlös kortdistansvariant (BT, IR, NFC eller annan liknande) är det smidigaste.

Microsoft har också denna idiotiska begränsning i Windows Phone, jag fattar inte att folk inte kan bli upprörda på sitt eget system. Jag är skitförbannad och har skrivit till Microsoft angående 3-4 begränsningar i Windows Phone. Sedan att Windows Phone har andra fördelar vilket gör att Windows Phone övertrumfar Android och iPhone i det stora hela är en annan femma.

Hade det inte varit för att du inte vill bli kallad vissa saker hade jag kallat dig för det nu. :)

/Karl

Fast jag skrev ju att jag oxo saknade både BT & USB, räknas inte det som kritik eller?

Jag ifrågasätter dock de som säger att det inte går att lösa. Jag har använt t.ex. outlook som brygga mellan flera generationer av mobiler utan problem. ( symbian, android och ios)

Det är många som säger att deras sätt inte går och därför suger hela produkten. ( produkten = valfri pryl i detta fall )

Det är ju bara att titta här, minst 10 sätt att hantera flytt av kontakter på. Alla har något problem UTOM just det som råkar vara det enda som Apple inte stödjer.
Frågan är ju vem som ska kallas det jag inte vill bli kallad?

Fast jag skrev ju att jag oxo saknade både BT & USB, räknas inte det som kritik eller?

Jag ifrågasätter dock de som säger att det inte går att lösa. Jag har använt t.ex. outlook som brygga mellan flera generationer av mobiler utan problem. ( symbian, android och ios)

Det är många som säger att deras sätt inte går och därför suger hela produkten. ( produkten = valfri pryl i detta fall )

Det är ju bara att titta här, minst 10 sätt att hantera flytt av kontakter på. Alla har något problem UTOM just det som råkar vara det enda som Apple inte stödjer.
Frågan är ju vem som ska kallas det jag inte vill bli kallad?

Apples prylar är ofta ett förbaskat letande efter work arounds hela tiden eftersom Apple valde att inte stödja BT som var standarden för detta. Allt som fungerat bra länge fungerar helt plötsligt inte och så får man leta nya lösningar som Apple inte hunnit spärra än.
Windows Phone lider lite av detta syndromet också, men inte riktigt lika illa.

/Karl

Apples prylar är ofta ett förbaskat letande efter work arounds hela tiden eftersom Apple valde att inte stödja BT som var standarden för detta. Allt som fungerat bra länge fungerar helt plötsligt inte och så får man leta nya lösningar som Apple inte hunnit spärra än.
Windows Phone lider lite av detta syndromet också, men inte riktigt lika illa.

/Karl

Ärligt talat, jag har inte saknat BT då alternativen uppfyller alla krav jag har och mer därtill.
Sedan hade det inte gjort något om BT oxo funnits som alternativ.
Avsaknad av BT hade varit ett problem på Ericsson T68. Det är det inte idag :)

Ärligt talat, jag har inte saknat BT då alternativen uppfyller alla krav jag har och mer därtill.
Sedan hade det inte gjort något om BT oxo funnits som alternativ.
Avsaknad av BT hade varit ett problem på Ericsson T68. Det är det inte idag :)

Det gick att mejla kontakter på T68 eller så kunde man synca dom till Ericssons syncroniseringstjänst, som jag fick mejl om att den lades ner sista mars. Så nu vet jag inte riktigt hur folk ska göra som inte har Outlook om dom byter från en gammal SE-telefon till en Smartphone.

/Karl

Citat från svt.se idag:
-Innan året är slut räknar vi med 130 000 olika typer av skadlig kod bara för Androidtelefoner, säger Rik Ferguson till ABC.

Här fick vi ju ett kvantitativt mått på skillnaden mellan "låsta" och "olåsta" miljöer- 130 000.
Tja, välkomna att hålla på med era "olåsta" plattformar. Själv föredrar jag problemen med att på stående fot inte kunna bluetootha över alla kontakter i en klump till mitt lunch-sällskap (eller något annat av de ohyggliga problem ni Apple-hatare målar upp i denna tråd). :)

Citat från svt.se idag:
-Innan året är slut räknar vi med 130 000 olika typer av skadlig kod bara för Androidtelefoner, säger Rik Ferguson till ABC.

Här fick vi ju ett kvantitativt mått på skillnaden mellan "låsta" och "olåsta" miljöer- 130 000.
Tja, välkomna att hålla på med era "olåsta" plattformar. Själv föredrar jag problemen med att på stående fot inte kunna bluetootha över alla kontakter i en klump till mitt lunch-sällskap (eller något annat av de ohyggliga problem ni Apple-hatare målar upp i denna tråd). :)

Men frågan är vad som är farligast att tro att man är skyddad (när det trots allt slinker igenom appar med virus) eller vara på sin vakt i en miljö som man vet är farlig och ha antivirusprogram etc.

Windows Phone är dock det säkraste mobila systemet enligt alla tester just nu.

/Karl

Citat från svt.se idag:

Det som jag ser som det märkligaste är hur man kan snöa in så makalöst på vad som inte går att göra. Speciellt när det finns ett tiotal andra sätt att uppnå samma resultat.

Det kommer ju alltid gå att hitta saker som Apple , Windows eller Andriod inte klarar lika bra som konkurrenterna.

Allt är ju till slut en stor kompromiss eller hur?

Men frågan är vad som är farligast att tro att man är skyddad (när det trots allt slinker igenom appar med virus) eller vara på sin vakt i en miljö som man vet är farlig och ha antivirusprogram etc.

/Karl

LOL, nu är det till och med en fördel att vara osäker, helt otroligt!

/Karl

Ja, det är ju ett annat sätt att se på saken. Motsvarande föredrar du alltså att vistas i miljöer där svåra infektioner som tex tyfoidfeber grasserar och sprids med vatten och luft, hellre än att gå här hemma i Svedala och bli överraskad av att bli något av de två årliga fallen av inhemskt smittad tyfoidfeber? Enligt din logik vore det alltså något positivt för oss svenskar med ett par rejäla tyfus-epedemier varje år? Bara så att vi inte slappnar av och riskerar att åka på något av de två årliga fallen som normalt diagnostiseras?

Och bara för att uppdatera mig - exakt hur många malware har det funnits på AppStore som jag kunde ha åkt dit på? 10 000? 50 000?

Ja, det där riskerar att bli en klassiker.

"Det är farligt att bo i Saltsjö-baden eftersom man alltför sällan blir nedslagen och rånad och därför tenderar att slappna av. Polisen rekommenderar därför äldre människor att med jämna mellanrum besöka tex Rosengård nattetid, gärna med plånbok och värdesaker exponerade. Ett utmärkt sätt att hålla sig alert och vaken."

Tack för kvällens skratt, Falumas. Tack!

Givetvis inte, men farligast är att inte vet om att det lurar faror vilket är ganska vanligt bland Appleanvändare.

Sedan är frågan vad som är säkrast Windows 7 med ett antivirusprogram eller OS/X utan. Vilket är dom vanligaste konfigurationerna av systemen.

/Karl

Ja, det är ju ett annat sätt att se på saken. Motsvarande föredrar du alltså att vistas i miljöer där svåra infektioner som tex tyfoidfeber grasserar och sprids med vatten och luft, hellre än att gå här hemma i Svedala och bli överraskad av att bli något av de två årliga fallen av inhemskt smittad tyfoidfeber? Enligt din logik vore det alltså något positivt för oss svenskar med ett par rejäla tyfus-epedemier varje år? Bara så att vi inte slappnar av och riskerar att åka på något av de två årliga fallen som normalt diagnostiseras?

Och bara för att uppdatera mig - exakt hur många malware har det funnits på AppStore som jag kunde ha åkt dit på? 10 000? 50 000?

Det rör sig nog en 50-100 och dom har blivit borttagna relativt snabbt, men det är inte vattentätt.

/Karl

Ja, det där riskerar att bli en klassiker.

"Det är farligt att bo i Saltsjö-baden eftersom man alltför sällan blir nedslagen och rånad och därför tenderar att slappna av. Polisen rekommenderar därför äldre människor att med jämna mellanrum besöka tex Rosengård nattetid, gärna med plånbok och värdesaker exponerade. Ett utmärkt sätt att hålla sig alert och vaken."

Tack för kvällens skratt, Falumas. Tack!

Om du läser vad jag skriver så stämmer det

Det är farligare att gå omkring i Saltsjö-baden helt oförberedd än att köra igenom Rosengård nattetid med en stridsvagn.

/Karl

Det är farligare att gå omkring i Saltsjö-baden helt oförberedd än att köra igenom Rosengård nattetid med en stridsvagn.

/Karl

Sitter hellre i min Porsche i Saltsjö-baden än skakar omkring i en stridsvagn i Rosengården.
Ledsen Karl men nu satte du allt foten i munnen ;)

Sitter hellre i min Porsche i Saltsjö-baden än skakar omkring i en stridsvagn i Rosengården.
Ledsen Karl men nu satte du allt foten i munnen ;)

Bra liknelse! Nu börjar vi komma någon vart.

Jag vill kunna ta mig vart jag vill utan att begränsa mig till en säker plats.

/Karl

/Karl

Jo, det beror ju på vad man värderar i livet. Jag föredrar stillsamma promenader i säkra miljöer framför att dundra fram i stridsvagn och hela tiden snegla över axeln - som ni stackare i Windowsgård är hänvisade till.

Lite lustigt när vi nu ändå är inne på metaforer där operativsystem och Rosengård är inblandade,så hör man ju ganska ofta folk som "trivs så otroligt bra i Rosengård och aldrig skulle kunna tänka sig något annat". Det för ju tankarna till bla dig och din inställning till Windows. :)

Jo, det beror ju på vad man värderar i livet. Jag föredrar stillsamma promenader i säkra miljöer framför att dundra fram i stridsvagn och hela tiden snegla över axeln - som ni stackare i Windowsgård är hänvisade till.

Lite lustigt när vi nu ändå är inne på metaforer där operativsystem och Rosengård är inblandade,så hör man ju ganska ofta folk som "trivs så otroligt bra i Rosengård och aldrig skulle kunna tänka sig något annat". Det för ju tankarna till bla dig och din inställning till Windows. :)

Du menar alltså att Windows med antivirusprogram som i stort sett alla har skulle vara osäkrare än OS/X?

/Karl

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto