Annons

Jesper filmade poliserna i tunnelbanan

Produkter
(logga in för att koppla)
Citera var jag skrivit något sådant! Nu, omedelbart tack.

Kan du först citera den rad där jag skrev att du skrivit det? Jag insinuerade bara att din inställning gentemot invandrare och rasism lyser igenom med mycket obehaglig tydlighet i dina texter. Och det tydliggjorde du själv i samma inlägg som jag citerar ovan. Din inställning lyser igenom som en strålkastare i mörker. Och på tal om mörker - jag vet att det kryllar av folk med den där inställningen...jag är plågsamt medveten om det. Men jag vill inte se er, höra er prata, inte bli påmind om er eller läsa skiten ni skriver. Och jag tänker definitivt inte gå in i någon polemik i frågan. Det är du inte värd.
Nu läser jag inte mer av din smörja, så du kan bespara dig ett svar.
 
Kan du först citera den rad där jag skrev att du skrivit det? Jag insinuerade bara att din inställning gentemot invandrare och rasism lyser igenom med mycket obehaglig tydlighet i dina texter.
Du anklagar mig för något som du inte har någon som helst grund för:

"...din ganska genomskinligt otäcka syn på människor med annan etnisk bakgrund..."

Det finns inget jag skrivit på FS (eller någon annanstans) som kan få en läskunnig människa att tro att jag skulle ha en viss syn på människor för att de har en annan etnisk bakgrund. Det finns heller ingenting jag skrivit som har ett jota med rasism att göra (jag är antirasist, kan du tänka dig?).

Du är fri att be om ursäkt när du vill. Till dess är du en lögnare.
 
Senast ändrad:
Ska du inte ta de stenkastande invandrarna i försvar också när du ändå håller på? Det skulle antagligen låta annorlunda om du var en av dem som måste konfronteras med dessa landsförrädare dag ut och dag in. Kastar man sten på polisen så ÄR man en "apajävel", anser jag. Vad tycker du?

att du kallar vissa invandrare för landsförrädare är o tycker att dom är apajävel om dom skulle kasta sten på polisen. Nej dom är inte apajävel för det är rasistisk att kalla dom det, däremot så ska dom straffas för att dom kastar sten.
att kalla någon apajävel är rasistiskt oavsett vad dom gjort.
 
jag tycker du be om ursäkt för ditt tilltag att kalla nysvenskar för apajävel för att dom kastar sten på polisen. Varför just apajävel? du kan kalla dom idioter, klantskallar vad som helst men att kalla dom apajävel o landsförrädare det låter som det skulle kunna komma från en rasist.
och det tror jag många skulle hålla med om.
 
jag tycker du be om ursäkt för ditt tilltag att kalla nysvenskar för apajävel för att dom kastar sten på polisen. Varför just apajävel? du kan kalla dom idioter, klantskallar vad som helst men att kalla dom apajävel o landsförrädare det låter som det skulle kunna komma från en rasist.
och det tror jag många skulle hålla med om.

Jag håller med om att det låter likadant.

Men att kalla någon landsförrädare och apadjävel för att denne kastar sten på polisen är inte samma sak som att kalla någon landsförrädare och apadjävel för att denne kastar sten på polisen och är av utländsk härkomst.

Jag är övertygad om att Makten känner precis likadant inför "rasrena" AFA-aktivister som kastar sten på polisen. Du kan ju kika på hans inlägg tidigare i tråden om hur han tycker att man får bete sig mot polisen.

Maktens uttalanden är alltså inte motiverade av rasism, utan av förakt för hur personerna beter sig.

Själv håller jag inte med honom om att det inte kan göra någon skada om polisen använder nedsättande tillmälen om de som de ska hantera. Jag tror att avhumaniseringen ger ökad risk för övervåld.
 
Själv håller jag inte med honom om att det inte kan göra någon skada om polisen använder nedsättande tillmälen om de som de ska hantera. Jag tror att avhumaniseringen ger ökad risk för övervåld.
Dessutom (och det tycker jag personligen är det största problemet) leder polisernas attityder och språkbruk till att ganska många av oss känner lite mindre förtroende för polisen. Folk som kallar andra för "apadjävel" och föreslår att man ska kastrera någon (oavsett orsak) har jag svårt att känna respekt för och vill helst inte ha med att göra.
 
Dessutom (och det tycker jag personligen är det största problemet) leder polisernas attityder och språkbruk till att ganska många av oss känner lite mindre förtroende för polisen. Folk som kallar andra för "apadjävel" och föreslår att man ska kastrera någon (oavsett orsak) har jag svårt att känna respekt för och vill helst inte ha med att göra.

Plus att det det ger legitimitet till andra rasister om myndighetspersoner uttrycker sig så.
 
att du kallar vissa invandrare för landsförrädare är o tycker att dom är apajävel om dom skulle kasta sten på polisen. Nej dom är inte apajävel för det är rasistisk att kalla dom det, däremot så ska dom straffas för att dom kastar sten.
att kalla någon apajävel är rasistiskt oavsett vad dom gjort.
När har jag sagt "apajävel" om specifikt invandrare??? Landsförrädare är man om man kastar sten på polisen, oavsett om man är invandrare eller ej. Apajävel kan man gott kallas om man beter sig som en apa.

jag tycker du be om ursäkt för ditt tilltag att kalla nysvenskar för apajävel för att dom kastar sten på polisen. Varför just apajävel? du kan kalla dom idioter, klantskallar vad som helst men att kalla dom apajävel o landsförrädare det låter som det skulle kunna komma från en rasist.
och det tror jag många skulle hålla med om.
Hur vore det om folk började läsa vad jag skriver istället för att använda sig av guilt by association hela tiden?

------------------------

Jag har aldrig skrivit något rasistiskt, av den enkla anledningen att jag inte är rasist. Jag gör ingen som helst skillnad på folk av olika etnicitet. Den som påstår att jag är rasist kan inte ha läst vad jag skriver, eller så ljuger den i syfte att skydda sitt eget felaktiga resonemang.

Försök gärna höja nivån på inläggen, tack.
 
att du kallar vissa invandrare för landsförrädare är o tycker att dom är apajävel om dom skulle kasta sten på polisen. Nej dom är inte apajävel för det är rasistisk att kalla dom det, däremot så ska dom straffas för att dom kastar sten.
att kalla någon apajävel är rasistiskt oavsett vad dom gjort.

Jag tycker att ALLA människor som kastar sten på poliser - eller andra människor o medborgare för den delen - är apajävlar.

/K
 
Dessutom (och det tycker jag personligen är det största problemet) leder polisernas attityder och språkbruk till att ganska många av oss känner lite mindre förtroende för polisen. Folk som kallar andra för "apadjävel" och föreslår att man ska kastrera någon (oavsett orsak) har jag svårt att känna respekt för och vill helst inte ha med att göra.

Våldtäktsmän och pedofiler tillhör den överlägset största gruppen återfallsförbrytare bland grovt kriminella gärningsmän/kvinnor
Då vi - oavsett brott - inte låser in människor för gott i det här landet så skulle i vissa fall en definitiv kastrering vara en alldeles utmärkt behandlingsmetod. Jag är övertygad att den behandlingen skulle vara den mest humana, då vi med all säkerhet ganska snabbt skulle se en minskning av framtida lidande, och ibland död - av oskyldiga människor. Jag tror dessutom att många gärningsmän gärna skulle slippa sina snedvridna drifter.

/K
 
Våldtäktsmän och pedofiler tillhör den överlägset största gruppen återfallsförbrytare bland grovt kriminella gärningsmän/kvinnor
Inte alls. Tvärtom är återfallsfrekvensen bland våldtäktsmän och andra sexbrottslingar ganska låg, jämfört med dem som döms för andra brott, t ex misshandel, rån, narkotikabrott.
 
Inte alls. Tvärtom är återfallsfrekvensen bland våldtäktsmän och andra sexbrottslingar ganska låg, jämfört med dem som döms för andra brott, t ex misshandel, rån, narkotikabrott.

Jag har inte bemödat mig med att kolla statistik utan jag har fått mina uppgifter av en bekant som arbetar med utvärdering av gripna människor som i många fall har gjort de mest avskyvärda handlingar en människa kan utsätta en annan människa för. Utvärderingens syfte är om gärningsmännen skall betraktas som sjuka eller friska ur ett domstolsperspektiv. Att våldtäkt och pedofili (ofta både och) orsakar mycket stort lidande kan vi väl vara överens om, och att återfallsfrekvensen är alldeles för hög bland dessa råder det ju heller inget tvivel om.

Allt är ju relativt, även om det naturligtvis inte råder några tvivel om att exemplen du räknade upp KAN vara mycket grova brott, dock inte nödvändigtvis.

/K
 
Senast ändrad:
Att våldtäkt och pedofili (ofta både och) orsakar mycket stort lidande kan vi väl vara överens om

Det kan vi nog vara överens om, men med ett påpekande om terminologin. Våldtäkt och övergrepp på barn orsakar mycket lidande. Pedofili är en sexuell läggning som i sig inte orsakar lidande. Bara om pedofilen gör något för att få utlopp för denna läggning så kan den leda till lidande.[1]

F.ö. så begås de allra flesta övergreppen mot barn av folk som inte är pedofiler.

[1] Det här kan tyckas vara ordmärkeri, men jag tycker att det är noga med begreppen. Annars kan vi ju lika gärna använda ordet heterosexuell (eller helt enkelt bara "man") som benämning på personer som begår våldtäkt.
 
Det kan vi nog vara överens om, men med ett påpekande om terminologin. Våldtäkt och övergrepp på barn orsakar mycket lidande. Pedofili är en sexuell läggning som i sig inte orsakar lidande. Bara om pedofilen gör något för att få utlopp för denna läggning så kan den leda till lidande.[1]

F.ö. så begås de allra flesta övergreppen mot barn av folk som inte är pedofiler.

[1] Det här kan tyckas vara ordmärkeri, men jag tycker att det är noga med begreppen. Annars kan vi ju lika gärna använda ordet heterosexuell (eller helt enkelt bara "man") som benämning på personer som begår våldtäkt.

Tack för att du rättar mig, håller helt med om det du skriver. Det jag menar är naturligtvis pedofiler som praktiserar sina fantasier, på barn.

/K
 
Utan att försvara polisernas beteende: Just de här två var väl inte i uniform? De jobbade ju civilt om jag inte såg fel i filmen.

Det kan ju vara en av anledningarna till att de ifrågasatte vad han skulle ha filmen till och ville att den skulle raderas.

Jag fotade också ett par poliser i uniform (oförhappandes för dem själva, åtminstone) för några år sedan. Visst undrade de vad jag skulle ha bilderna till, men trots att vi stod alldeles utanför polishuset så blev jag inte hotad med omhändertagande för innehav av narkotika, eget bruk.
Det går att lösa situationer på olika sätt.
 
Förlåt men

Jag fotade också ett par poliser i uniform (oförhappandes för dem själva, åtminstone) för några år sedan. Visst undrade de vad jag skulle ha bilderna till, men trots att vi stod alldeles utanför polishuset så blev jag inte hotad med omhändertagande för innehav av narkotika, eget bruk.
Det går att lösa situationer på olika sätt.

Du citerade ett inlägg där det uttalades att civilklädda poliser skulle ha rätt att ifrågasätta varför deras agerande vid ett ingripande skulle kunna fotograferas på en plats där det är tillåtet att fotografer/filma. (jag orkar inte riktigt bry mig om att leta efter inlägget du citerade, därför svarar jag på ditt, ok?)

Ett samhälle där någon ges rätt att "utanför lagen" fritt tycka vad som är ok, är inte ok i mitt tycke.
Martin gav uttryck för att "apa jäveln" fick vad han bad om MEN för i h-vete Martin; det var polisen själv som filmade vad som hände i bussen den gången, det jag sa i mitt inlägg var att det INTE hör hemma i ett civiliserat samhälle att bete sig som polisen gjorde då.

Om vi skulle ha ett samhälle där civilklädd (eller uniformerad) polis har rätt att hota valfria individer som fotar (där fotoförbud inte råder) det polis inte gillar, hur långt från romanen 1984 är vi då?

Att polisen själva idag har rätt att "frikänna" via ansvarsnämnden innan rättegång, är det rimligt?
Det som har börjat bli en trend och har skett i trådskaparfallet är oerhört tragiskt och tillför inget positivt till Sverige, tvärt om; alla inblandade utom Jesper borde skämmas riktigt ordentligt för sitt agerande, och poliserna borde ha beivrats enligt gällande lagar. Dessutom borde domstolen anse att polisen borde haft lagen klar för sig.

Jag har full förståelse för hur jävligt polisens vardag kan te sig, men om man inte har klart för sig var gränsen går; vart är vi då på väg?
I det här fallet och det tidigare fallet med "kastrera apajäveln" så har polisen bedömts stå över lagen fastän bevis finns på film och det tycker jag är mycket illa.
 
Senast ändrad:
Hells Angels? Vi snackar rasbiologi.

funderade på om det här passade i sjukdoms-tråden eller här men eftersom det handlar om radering så borde det ju funka här.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2387595/kallades-svin-och-knarkare

Det är så, orkar man inte jobba, är man ett drägg och hot mot samhället, och då måste man ju förstå att polisen blir provocerad.

Det handlar naturligtvis inte bara om polisens agerande utan om att sjuka inte ska få ta hjälp av modern elektronisk utrustning för att göra sin situation hörd.


Men så va det ju det där som nån (Makten tror jag) påpekade att man får skylla sig själv, och mercedes, motorcykelolycka och sjukpension liksom bara skriker ju HA-medlem.

Är man invandrare och antagligen kommer från en kultur med fler i familjen än normalt i sverige så ska man finna sig i att få höra att man är en apejävel som ska kastreras. Likheter finns ju med SD:s valfilm där man hårt gick på att dom förökar sig så mycket dom där svartingarna. Alla svartingar ynglar av sig som råttor så att pensionärerna får svälta. Alltså ska dom stoppas från det på nåt sätt, t.ex. kastrering.

Och är man sjuk, haft motorcykel och kör merca, ja då är man naturligtvis ett kriminellt knarkande svin.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Möller
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.