Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag har fått orderbekräftelse

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Jag står först i kön på cyber för K20, precis som jag gjorde för K10, ni andra är för långsamma :))) Eller så är ni smarta och låter andra testa först och dessutom troligen betala ett högre pris än några månader senare....men men. Vad var det för ord som uppfanns här för några dagar sedan; pionjärkonsument... jepp det är jag det .-)
 
quarc skrev:
Jag står först i kön på cyber för K20, precis som jag gjorde för K10, ni andra är för långsamma :))) Eller så är ni smarta och låter andra testa först och dessutom troligen betala ett högre pris än några månader senare....men men. Vad var det för ord som uppfanns här för några dagar sedan; pionjärkonsument... jepp det är jag det .-)

Jag tolkade det som att du stod först i kön redan innan det fanns en kö, hur nu det går till? :)
 
pionärkonsument

1988 köpte jag en hårddisk till min Amiga 500. Den var på 20MB och kostade 6500.

Så nur får det bli kökonsument.

L Marunga
 
The SainT skrev:
Den nya K20 D kommer finnas för leverans under mars månad. Ca-priset med DA18-55 II blir 12.995:-.

Så runt 11.000:- för huset bara är en rimlig gissning.

Källa.Pentax Scandinavia.

Listpriset ja, men det är det ju ingen som betalar på Cyberphoto eller ScandinavianPhoto. :)
 
FotoZ skrev:
Listpriset ja, men det är det ju ingen som betalar på Cyberphoto eller ScandinavianPhoto. :)

Nej det vet jag jag ..Bor 30 meter ifrån och har handlat all min utrustning från cb. Men jag tror ändå att priset vid relese kommer att landa där omkring .Självklart blir jag glad om priset ligger närmare 10.000.
 
FotoZ skrev:
Listpriset ja, men det är det ju ingen som betalar på Cyberphoto eller ScandinavianPhoto. :)

Utom möjligtvis vi pionjärkonsumenter :))

Jag berättade för Cyber att förväntningarna är att de kommer att ta runt 10000 för den, men jag köar ju för grisen i säcken så vi får väl se.
 
The SainT skrev:
Nej det vet jag jag ..Bor 30 meter ifrån och har handlat all min utrustning från cb. Men jag tror ändå att priset vid relese kommer att landa där omkring.

Vi får se, kamerorna ska ju komma i mars så det finns tid kvar för priset att sjunka under tiden. :)
Det kan ju hända mycket på marknaden.
Och möjligheten finns ju att Samsung lägger sig rejält under och då är Pentax dumma om de inte svarar på det om de vill ha sålt något. Så det finns tid kvar, allt kan hända. :)
 
Nemesis skrev:
Jag står som nr 3 i kö till ett hus, väntar med objektivköp till familjen vant sig ;)
Då får vi säkert kamerorna samtidigt, de lär väl få 5-10 stycken i första leveransen kan man tro. Låt oss hoppas att Pentax överaskar genom att få ut kamerorna tidigare än alla förväntar sig den här gången, skall vi säga mitten av februari? ;-)
 
Re: pionärkonsument

Lothar Marunga skrev:
1988 köpte jag en hårddisk till min Amiga 500. Den var på 20MB och kostade 6500.

Så nur får det bli kökonsument.

L Marunga
Jag köpte också en 20M disk samma år till min PC, men jag köpte också ett RLL kort så jag fick faktiskt ut 30M ur min. Vilket lyft från att bara ha haft två floppies innan :)
 
Köpte en 286:a på 12MHz!! ungefär vid den tiden med en disk på 40MB, den fick partioneras som två diskar eftersom DOS 3.1 (?) klarade max 32MB på en partision med FAT12, tror den gick på nästan 30.000 - Jo, jag hade egen firma då ;)
 
Re: pionärkonsument

Lothar Marunga skrev:
1988 köpte jag en hårddisk till min Amiga 500. Den var på 20MB och kostade 6500.

Så nur får det bli kökonsument.

L Marunga

Om du behöver en till så kan jag släppa min amigahd för 3000:- konsumenttestad och allt :)
 
Amiga

Jag köpte en digitaiser (eller vad det hette) så jag kunde redan i början på 90-talet med videokamera ladda upp stillbilder till diskett via Amigan.
Jobbarkompisarna var vansinniga för att jag hade mina ungar som bakrundsbild på vår gemensamma jobb PC.
Lothar M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.