timeUnit skrev:
Då jag menade att vi talat förbi varandra, tyckte jag det var onödigt att hålla på och "pekpinna" igen. Därför nämnde jag inte igen de saker jag upplevde som felaktiga.
Du har tolkat det jag skrivit på ditt sätt. Det kanske inte var på det sättet jag menade. Det händer ibland på internet att man inte lyckas uttrycka sig på tydligast möjliga sätt. Jag har säkert tolkat in saker i dina inlägg som du inte menade.
Jag har i hela min inblandning i denna tråd försökt hålla en god ton, att inte förutsätta att jag har 100% rätt och att jag kan misstolka. Jag har därför ofta uttryckt mig i frågande form.
Du har, tycker jag, ofta uppvisat ett irriterat och otrevligt sätt. Jag tycker att du ska sluta med det.
Dessutom har jag inte tagit någon tid av dig. Du är, hoppas jag, på detta forum av fri vilja.
Jag arbetar sedan snart 9 år i reklambranschen med originalproduktion/prepress/bildhantering och annat. Jag är inte expert på alla aspekter av vår bransch, men har en god inblick i den. Jag arbetar också med några av de duktigaste människorna i branschen och lär mig nya saker varje dag. Hursomhelst, det kan vara så att mina påståenden och tankar kring detta med kulörrymder och profiler är färgat av min närhet kring tryck och CMYK. Jag kan ha uttalat mig generellt om något som egentligen är ganska specifikt. [/QUO'
Jojo- möjligen är mitt otrevliga sätt beroende på hur jag blir bemött. Jag är aldrig rädd att medge om jag har fel i sak, men samtidigt så står jag på mig om jag vet att jag har rätt.
Dessutom skiter jag fullkommligt i hur många år du har jobbat med det ena eller andra, en felaktighet blir inte mer rätt genom att upprepas vilket du har gjort flertal gånger.
Vill du att jag skall citera vad du har skrivit?
Kan vi lämna detta nu?
Börjar bli en sandlåda-eller hur
Mikael
PS nämn gärna de saker du anser som felaktiga, skriv ner dom och posta dom till mig
[email protected] så kan vi ta en sansad diskussion om dessa felaktigheter