.Z.
Aktiv medlem
Jag tror att många av er överskattar detta.Jeppe skrev:
Skulle man göra en undersökning på gatan med frågan: Nämn ett kameramärke? Så skulle merparten med största sannolikhet svara Canon.
Som jag skrivit många gånger nu så har vi oerhört många unga killar & tjejer världen över som ska köpa DSLR nu framöver & jag är inte så säker på att dessa tonåringar ser Canon som ett så oerhört starkt varumärke jämfört med Sony.
Tycker ofta att det tänks i pespektiv av oss som hållit på ett tag + de som är inne på FS titt som tätt, vi är ju bara en bråkdel av världens alla kameraköpare.
Tänk lite långsiktigt & fundera på vilket märke en ung kille/tjej skulle tänka först på om man bad dem nämna en elektroniktillverkare, kameror hör ju dit & jag är övertygad om att många unga utan direkt fotoerfarenhet inte funderar så mycket på historia & vad proffsen använder...
Jag tror att varumärket i sig är viktigast inte vad dom tillverkar (& självfallet att man gör bra grejor!).
Pentax har exempelvis sagt att man tror mer på namnet Samsung än Pentax i stora delar av Asien...
//Larsa
Senast ändrad: