Lieden.se
Aktiv medlem
StefanN skrev:
*-DIY - Do it yourself
Visst vore det festligt ifall Canon fick ett ryck och ställde firmvaran till D30 under GPL. Men skulle någon faktiskt ha intresse att mecka med så gammal hårdvara?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
StefanN skrev:
*-DIY - Do it yourself
StefanN skrev:
Tänk en SmartCamera och en community av smarta människor som skriver både stora och små progam till kamerans OS.
Nej, det gör de väl inte? Åtminstone Canon trodde jag tjänade betydligt mer på sina konsumentmodeller än på sina proffsmodeller. (Totalt per segment, alltså; inte per kamera).Lieden.se skrev:
Jag tror det är en lång väg för Pentax och Sony ifall de vill angripa Canons och Nikons bastioner. Dessa märken är otroligt starka i proffssegmentet, där de tjänar mest pengar.
Sony gömde mjukvara på ett 50-tal av sina musik-CD som installerades i lönndom när man stoppade i CD:n i sin dator.Michailoff skrev:
Vad menas med SONY:s "Rootkit"?
Det fanns ingen kod att öppna, "rysshacket" handlade om att patcha binären. Dvs ett rent hack.steelneck skrev:
Om skaparen av det där "rysshacket" till 300D hade släppt det med öppen kod så vete tjutton om vi inte redan hade varit där och redan
Slowfinger skrev:
Jag är imponerad av dig KG. Ingen systemkamera än. Du är inte som oss andra prylgalna här på Fotosidan ;-)
Vilket säkert hänger samman med att man har tagit ett personligt beslut om vilken tillverkare man tycker är bäst för ens egna behov, och att man har investerat en del pengar i deras produkter. Ingen tycker väl om att i slutändan ha satsat på en häst som förlorar loppet.arnenym skrev:
Det är lite kul med såna här trådar. En del människor verkar ta det så personligt när det går dåligt för "deras" kamerafabrik .
Jaaaa,,, typ!Michailoff skrev:
Jag kan ta om du säger att min bil är en skrothög, min fru ser ut som en ragata och mina barn är monster. Men faan tar dig om du kritiserar min kamera, det tar jag som en personlig förolämpning och utmanar dig på duell i gryningen. I'll shoot you first, my Nikon is faster than your pathetic toy for a camera...
Sedan finns det dom som blir så till sig att de talar om "tekniska paradigmskifte", och spår "jätteras" för konkurrenterna, bara för att "deras" kameratillverkare släppt en medelbra DSLR i konsumentklassen... ;-)arnenym skrev:
Det är lite kul med såna här trådar. En del människor verkar ta det så personligt när det går dåligt för "deras" kamerafabrik . Nästan som att man skrev att: Nu är alla Canon eller Nikon ägare dåliga människor. För nu säljer dom mindre och är mindre populära...
Tror inte att det är mig du menar men jag säger än en gång, KM var först med att bryta C & N:s dominans, nu kommer Sony & Pentax... Skifte tar nog en tid & Canon sitter nog ganska så säkert men marknadsandelar kommer dom garanterat att tappa.jorgene skrev:
Sedan finns det dom som blir så till sig att de talar om "tekniska paradigmskifte", och spår "jätteras" för konkurrenterna, bara för att "deras" kameratillverkare släppt en medelbra DSLR i konsumentklassen... ;-)
Nja, pixelhysterin fanns ju inte så det var inte riktigt likt nej. Själv så har jag dock sen -78 hoppat mellan alla japsmärken + lite till, inte speciellt begåvat men det har bara blivit så. Är faktiskt lugnare nu med DSLR, tror jagHDFS) (KGS skrev:
Bytte folk verkligen hus på det här viset på den analoga tiden?
HDFS) (KGS skrev:
...
Bytte folk verkligen hus på det här viset på den analoga tiden? Jag har ett analogt hus och det är det enda jag nånsin ägt o jag har det kvar än idag. Det kanske t o m funkar. Vem vet. Själv vet jag inte ens var jag har det...
Tja, bytte och bytte ... jag har alla mina ESR-hus kvar utom mitt första (en Olympus OM-1 som jag senare ångrade att jag sålde). Under 5 år på 1990-talet köpte jag 4 EOS-hus. Nu är det väl ingen större idé att försöka sälja dem eftersom man knappt får några pengar för ett analogt hus längre.HDFS) (KGS skrev:
Bytte folk verkligen hus på det här viset på den analoga tiden? Jag har ett analogt hus och det är det enda jag nånsin ägt o jag har det kvar än idag. Det kanske t o m funkar. Vem vet. Själv vet jag inte ens var jag har det...
Mellan 1989 och 2000 kom det 26 EOS-modeller från Canon.Anders Östberg skrev:
Det fanns förmodligen en tid i början när den tekniken också var ung och när utvecklingen gick fort. Det var nog lite längre mellan modellerna bara.