esbjorn skrev:
Skulle du kunna redogöra för vad du egentligen tycker?
Är IE den bästa läsaren?
varför?
Johan skrev ett par exempelsidor som inte går att använda alls i andra läsare än IR, visst är det designern som gjort fel. Och? Problemet är att man kan göra "fel" så sidan bara fungerar i IE, och fortsätta leva lyckligt.
Har redan klargjort i tidigare inlägg, om du har läst tråden har du också sett detta, eller du har valt ut valfria delar?
Bäst för vad? Specificera dig.
IE är den mest använda läsaren och det är utfrån det jag skriver också, vilken läsare jag kör är ganska ointressant.
Jag måste se det som ett skämt, för du kan väl ändå inte vara allvarlig? Säg någonstans inom något område där man inte kan göra fel. Det kommer aldrig råda perfektion och 100% kompatibilitet, förstår inte varför man ska eftersträva det iheller.
Det står så fint där på sidan ja, men lite verklighetesanknytning. Lika många röster, visst, men vissa röster väger betydligt tyngre än andra, titta på EU t.ex. om du nu vill blanda in politik.
Microsoft har inte skapat några instruktioner som påverkar befintliga CSS2, dom har lagt till en del IE specifika som t.ex. ändra färg på scrollbar. Men det kallas utveckling, och så länge det inte skadar så ser jag det som något bra.
Internet är ett öppet medium, tro inget annat. Det är ingen som tvingar dig att besöka sidor. Förstår inte varför du gör en sådan stor sak av det, världen är sådan, störst är bäst, därmed kan de göra vad de vill. Men även de största faller någon gång.
Ett standardiserat internet är ett internet som inte kommer att utvecklas, det är utan tvekan en stor del microsofts förtjänst att vi idag har sådana valfriheter som vi har... t.ex. hade Netscape aldrig gjort sin läsare fri om det inte varit för IE.
Om ni nu är så övertygade om att t.ex. Mozilla är världsbäst och helt underbar, vad tjaffsar ni då om? Den kommer att få majoriteten då, förr eller senare.
Precis som det var mellan övergången NS till IE så kommer det att finnas en övergång från IE till *** ... det är bara det att vissa arga bin vaknar tidigare.
Vill ni sparka på någon så sparka på CISCO, dom om någon dikterar hur internet ska se ut.