Annons

Hur tycker du en fotografs hemsida ska se ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjeena,

Många upplever min sida som lite dryg... FIGJAM
Har byggt den i effective site studio, bilderna är ~300kb@72dpi.

Har valt att skriva i xhtml.

Någon som är duktig på detta?

Mvh // Martin
 
Anderzon skrev:
Tjeena,

Många upplever min sida som lite dryg... FIGJAM
Har byggt den i effective site studio, bilderna är ~300kb@72dpi.

Har valt att skriva i xhtml.

Någon som är duktig på detta?

Mvh // Martin

Upplever den inte alls som seg. Tycker den är snygg och enkel.

En grej jag tänkte på bara, var att när man gick in i någon av dina portfolios (snygga bilder btw) så ökade storleken på den bruna bakgrunden.

/Mikael (med en mycket provisorisk www.mikaels.se)
 
Dessutom är det ju simpleviewers design... så i en tråd som handlar om hur man tycker en fotografs hemsida skall se ut blir det ju konstigt. Fast jag gillar simpleviewers riktigt mycket, den knäcker det mesta jag sett i den här tråden.

_jB
 
Fredric Sommer (Sommer) skrev:[...]
[...] Bara att skaffa bredband och lite snabbare dator så man hänger med i utvecklingen.

Hej Fredrik,

Om det vore så enkelt att "bara skaffa bredband...".

Många av oss som bor på "vischan" kommer inte att få tillgång till bredband inom överskådlig tid oavsett vad som utlovas från maktens boningar.

Där jag bor hade vi en liten begknalle och vi gick ihop fem byar och byggde vår egen mast och fick en leverantör som stod för det tekniska. Vi driver vår Radio-Lan uppkoppling med hjälp av solceller och en vindsnurra.
Men nu under midvintern räcker ju inte solskenet långt (3-4 timmar som bäst) och är det kallt brukar det också vara vindstilla. Alltså kutar vi dit upp i tid och otid just nu för att driva allt med en elgenerator som i sin tur drivs med bensindrivna batterier... ;)

Men visst är det mycket bättre än ett modem.

Fotohälsningar
Hilpi
 
Tycker sidan var ren och enkel men har svårt (satan, är väl gammal - hela 35 år) att fatta hur man förflyttar sig i sidan. Generate new var ingen bra lösning för att ta sig vidare anser jag - en av hörnpelarna i GUI enligt min gamla GUI proffesor var konsistens, vilket i min värld innebär att om inte användaren kännner igen sig från andra liknande system så är det svåranvänt.

Bara en åsikt :)

Mvh
Bengt
 
Jag hade också problem att hitta resterande bilder i varje album, i ca halvminuten undrade jag varför det bara var en bild i varje galleri. För mig är det inte självklart att man ska föra muspekaren till sidan av bilden för att få se nästa. Sen kan du säga vad fan du vill.

/bjanha


sflow skrev:
En laddningsindikator är alltså fel ur ett användarperspektiv? Eller är det för den blinkar som du känner dig otrygg? En animerad pil är alltså för svårt för dig, men fullt tillräckligt för min morfar. Ja, det kanske är dags för dig att sluta stänga ned flashsidor, för jag tror knappast utvecklingen kommer stanna för din skull.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.