ANNONS
Annons

Hur tycker du en fotografs hemsida ska se ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
ImCHEETAH skrev:
Sen tycker jag menyn måste följa med överallt –_även till galleriet. Det finns ingen navigeringsknapp för att komma tillbaka till startsidan där. Annars enkelt o fint... =)

Instämmer fullständigt. Fixa bara så att menyn hänger med. :)

Orkade bara skumma igenom de 2 första sidorna på tråden, Och säger Jesuschrist... Vad roligt det är med folk som är bittra på att det kommer program som
sopar bort hela deras Html-kurs på 2 sekunder.

Varför är det så jobbigt med lite blinkande prylar på hemsidor o intron mm. "Jag skiter i allt, om det finns flash el shockwave med" Oj Oj

FILM) (ulltand skrev:
Kunde iaf se förstasidan, och den var klart ok. Sedan, något med "Get Flash", och en version jag inte får att fungera.
Finns det andra leverantörer av Flashspelare?

nja... man behöver ingen speciellt ny... du sitter kanske på en rejält gammal?

Är min hemsida tråkig?

Jag har tänkt att min hemsida skulle vara enkel och funktionell. Det tror jag att den är, men samtidigt så skall den ju se bra ut. Men ni vet hur det är...-Det är så lätt att bli hemmablind! Så jag ställer därför min fråga till besökarna: Är min hemsida lite för mossig? Ha en åsikt! www.sommarbilder.se
Anders

FILM) (ulltand skrev:
"Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686 (x86_64); sv-SE; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5" (systemet som jag inte får flashspelare att fungera till.)

har upptäckt att firefox 1.5 hart problem att visa visa sidor med simpleviewer. Läste i en tråd på fotosidan vad det berodde på men har glömt vad det var....

Ja, mossig, alltså typ att den, trots att den växt fram i år, redan ser hopplöst gammal och ointressant ut. Den förre som sa vad han tyckte var en ung kille som sa att den såg ut som nått från tidigt 90-tal. (Det var därför jag ställde denna fråga!)
Anders

PatrikAdolfsson skrev:
har upptäckt att firefox 1.5 hart problem att visa visa sidor med simpleviewer. Läste i en tråd på fotosidan vad det berodde på men har glömt vad det var....
det har med flash 8 att göra. alla som kör simpleviewer kan ladda hem en ny flash_detect.js

Dock har jag märkt att det inte alltid fungerar till 100% ändå, men bättre än innan.

Re: Är min hemsida tråkig?

Sommarbilder skrev:
Jag har tänkt att min hemsida skulle vara enkel och funktionell. Det tror jag att den är, men samtidigt så skall den ju se bra ut. Men ni vet hur det är...-Det är så lätt att bli hemmablind! Så jag ställer därför min fråga till besökarna: Är min hemsida lite för mossig? Ha en åsikt! www.sommarbilder.se
Anders

Jag har tittat lite på din sida Anders och tänkte lämna mina åsikter.

Det första som slår mig när jag komer in på den är färgen. Den blå färgen är så skarp att man nästan trillar baklänges. Jag tror jag förstår lite av tanken med färgvalet (blått med gul text), att sidan skall få lite "svensk-känsla", men tyvärr blir det lite för mkt färg tycker jag.

En annan sak är att sidan ser lite knepig ut på en större monitor, allt läggs i vänsterkant och på höger sida blir ett enda stort tomt (och blått) utrymme. Kanske vore idé att forma sidan så att den blir mer centrerad även i större upplösningar?

Till sist, men inte minst: Ngt som iaf jag upplever som besvärligt är att bilder man klickar på öppnas i ett eget fönster. Jag gillar inte alls att måsta klicka ner ett fönster för varje gång jag vill se en bild.

Detta var lite av mina åsikter, notera dock att jag inte är webbdesigner eller utbildad kodsnickare. Jag är endast en simpel hemsidesbesökare :)

Mvh
Catherine

Ps...kanske skall lägga in en länk till min egensnickrade hemsida också, kanske jag kastat sten i glashus nu :)

www.dahlgrenphoto.se

Tack Catherine för dina åsikter. Du har rätt i din analys om "sverigekänslan". det var min tanke.när jag bestämde färgerna från början. Men det är ju lite 90-tal över det tänket förstås... Intressant det du skriver om utseendet på en större monitor. Jag skall ta dina tankar med mig i utformandet av "version 2"
Anders

Re: Är min hemsida tråkig?

Sommarbilder skrev:
Anders

ha en neutral bakgrund istället... en grå dvs. Detta då du får ett upplevt färgstick i bilderna annars... tråkigt men sant.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar