Jag är väldigt glad över att det finns såna som jag , lägger ner tid å engagemang, bifogar länkar mm !
Tonen på slutet var väldigt gladlynt å hjärtlig.
Jag medger att från början hade jag en del inlägg som var en aning röriga/förvirrande MEN matematiskt riktiga. Förutom ett :-(
Till Makten å Tonyeagle vill jag förmedla följande: Jag var inte alls så tvärsäker på att jag tänkte rätt alldeles i början men jag tog mej tid att kontrollera.
När jag fick era kommetarer typ: "1:80 = 1+79, ingenting annat. Var god uppsök lite böcker och sluta larva dig" eller "PS länken du hade bekräftar även den hur snabbt du cyklar."
så fick jag verkligen lust att ge svar på tal. Men då tänkte jag -Varför ska jag också kräla i dyn som ett grodyngel tillsammans med dom där ?
Makten: Om du nånsin hittar en matematisk regel som bekräftar 1:80 = 1+79 SKicka ett mail med info så jag också kan uppgradera mitt matematiska kunnande.
Tonyeagle: På sidan jag länkade till fanns en bit ner följande formel som är "regeln" för sån här problemlösning. Y=KX Den går att skriva om i olika former. Var den för svår för dej ?
Till bägge: Var inte så förbannat arroganta i fortsättningen.
Till er övriga.: Onekligen en kul tråd !
HAde
ThomasR