MattiasL
Aktiv medlem
Efter en sommar med AW1 har jag hunnit få lite kläm på kameran. Härliga Nikonfärger, och ännu trevligare i svartvitt. 10mm-objektivet är väldigt bra, så det blir rejält klipp i filerna. Det känns skumt med bara elektronisk slutare, och jag känner mig ofta osäker på om jag faktiskt tagit en bild, särskilt som det är rätt svårt att se på skärmen i starkt ljus. Det blir mycket sikta på ett ungefär och hoppas att det blir rätt. Det är också synd att det är väldigt svårt att använda upplättningsblixt pga 1/60 synktid. Men jag gillar kameran.
En fråga: några av er var inne på FT1-adaptern. Jag är lite nyfiken på möjligheten att använda mitt 300/4 AF-S (inte PF) och därmed få ett rejält långt tele. Tycker ni att kvaliteten blir bra? Det är ju ett väldigt snävt utsnitt av bildcirkeln, så en hel del upplösning måste gå förlorad. Anar att 70-300 för 1-systemet är betydligt bättre, men de är oväntat dyra på begagnatmarknaden.
En fråga: några av er var inne på FT1-adaptern. Jag är lite nyfiken på möjligheten att använda mitt 300/4 AF-S (inte PF) och därmed få ett rejält långt tele. Tycker ni att kvaliteten blir bra? Det är ju ett väldigt snävt utsnitt av bildcirkeln, så en hel del upplösning måste gå förlorad. Anar att 70-300 för 1-systemet är betydligt bättre, men de är oväntat dyra på begagnatmarknaden.