Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur mycket har ni spenderat?
- Trådstartare Johank82
- Start datum
SM0SBI
Aktiv medlem
På ringen... Jo kanske det.... Men alla svarta gluggar är billiga med dom vita gluggaran som referens.Vandraren skrev:
Är det inte den röda färgen som kostar?
Jo jag vet, det finns billiga vita oxå, 70-200/4 tex. Men varför köpa ett sådant när man kan köpa ett 70-200/2,8IS
Makten
Aktiv medlem
Hur mycket jag spenderat beror på hur man räknar. Jag har avverkat 11 eller 12 objektiv på 2 år, men aldrig ägt mer än 3 samtidigt. Räknar man med försäljningsförluster vid varje byte så blir det alltså mycket mer än vad min nuvarande utrustning kostar. Men så bör man kanske inte tänka. Jag byter ibland ner mig istället för upp nämligen, om jag behöver pengar.
Just nu har jag prylar för ungefär 22000:-. Jag tror inte det kommer bli så mycket mer. En ny mattskiva och sen förkovra mig i gamla manuella gluggar är nästa investering, vilket är rätt billigt
Just nu har jag prylar för ungefär 22000:-. Jag tror inte det kommer bli så mycket mer. En ny mattskiva och sen förkovra mig i gamla manuella gluggar är nästa investering, vilket är rätt billigt
Donald1963
Medlem
22 500:- för det digitala + 4 000:- för digital kompakt + ca 30 000 tidigare för det analoga systemet som jag också har. Planerar att köpa ett ultra vidvinkel för 5-6 000:- samt ett hus till, d80 eller d200 och batterigrepp.
Vandraren
Aktiv medlem
SM0SBI skrev:
Men alla svarta gluggar är billiga med dom vita gluggaran som referens.
Inte om det står Nikon på dom.
Vit Canon 500/4 c:a 60KSEK
Svart Nikon 500/4 c:a 90KSEK *uff*
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Inte om det står Nikon på dom.
Vit Canon 500/4 c:a 60KSEK
Svart Nikon 500/4 c:a 90KSEK *uff*
Vit Mamiya 500/4,5 Apo 130KSEK
RG
Avslutat medlemskap
Damoor skrev:
koenigsegg 5.5miljoner
Hur många megapixlar?
Damoor
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Hur många megapixlar?
Var mest att tråden gick överstyr...
Walle
Aktiv medlem
Lite pengar har det blivit..törs inte riktigt räkna egentligen..kameran jag använder nu (10D) inköptes för ca 24 k inkl vertikalgrepp år 2003. sen har det ju blivit diverse objektivbyten som givetvis har kostat pengar..sen mellanformatsutrustning (hasselblad), sen en till mellanformatsutrustning (pentax 67), och så komplett studio med Elinchromes parad-blixtar, m.m...så ett par hundra är man nog uppe i snart åtminståne.
niklas1965
Medlem
Hur mycket har Ni spenderat!
runt 16 000 kr! Ricoh Gr digital + skrivare + patroner + papper.Men skoj e´de´!
runt 16 000 kr! Ricoh Gr digital + skrivare + patroner + papper.Men skoj e´de´!
Vandraren
Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Vit Mamiya 500/4,5 Apo 130KSEK
Ok, jag ger mig...
gujo
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Jag står inför ett beslut att köpa mer utrustning och undrar hur mycket bättre mina bilder blir per investerad krona?
Innan köpet: Väldigt mycket bättre
Efter köpet: Ingen större skillnad.
Makten
Aktiv medlem
Fälla: Bildkvalitetsmässigt är kurvan logaritmisk. Det vill säga; vid låg budget lönar det sig mycket att lägga på lite till, men ju mer pengar man spenderar, desto mindre skillnad gör det. Den konstnärliga kvalitéten har en mer komplicerad funktion, där den tycks sjunka när priset stigit tillräckligt mycket;-)RolandM skrev:
Jag står inför ett beslut att köpa mer utrustning och undrar hur mycket bättre mina bilder blir per investerad krona?
Bilagor