Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur mycket har ni lagt ner på fotoprylar?

Produkter
(logga in för att koppla)
För lite tycker jag.
För mycket tycker min omgivning.
Vad man lägger pengar på för intressen är ju olika.
Mvh/-Anders

Oj förlåt..såg inte att det bara var canondiggare det gällde.
Men det har jag ju en gång varit också.
Och har inget emot canon heller.
 
Senast ändrad:
Ingen snäll fråga, Johan.

Nu tvingas man ju bli medveten...

Håller med chano. För lite för mig, för mycket för andra.
 
Arne S skrev:
Ingen snäll fråga, Johan.

Nu tvingas man ju bli medveten...

Håller med chano. För lite för mig, för mycket för andra.

En utrustning för 20-30 tusen är som ingenting tycker jag. Men sen för andra kompisar som håller på med annat så är det på tok för mycket i deras ögon.

En kommentar jag ofta får är: "Du kan ju köpa en bil för dom pengarna, och inte en dålig bil heller!" :D
 
Hmmm, sedan 2003 ganska för mycket.... Runt 35000 kronor. Aj, det gjorde ont att räkna ut det!

Men det är ingen som ifrågasätter en som lägger 250000 kr eller mer på en bil, eller hur? Det oavsett vad den personen använder bilen till. Vad kostar tex en hobby som golf?


/Elisabeth *vart tog pengarna vägen*
 
Foto-Rickard skrev:
En utrustning för 20-30 tusen är som ingenting tycker jag. Men sen för andra kompisar som håller på med annat så är det på tok för mycket i deras ögon.

En kommentar jag ofta får är: "Du kan ju köpa en bil för dom pengarna, och inte en dålig bil heller!" :D

Principen håller jag fullt med dig om, även om 20-30 tusen är ganska mycket pengar. Men en hobby kostar, så är det bara. Sedan är det upp till var och en hur mycket man vill satsa och på vad. Vissa kuskar runt med båt hela sommaren, andra köper husvagn eller en plasma-tv för 50 tusen.
 
SmurfMolly skrev:
Jag har bil också.. men det blir inga bra bilder med den...
Hm...jag kunde haft bil istället...en fin bil...men, men...som sagt, det blir inga bilder med en bil :D

Underhålls- och driftkostnaderna är dessutom ytterst blygsamma jämfört med en bil.
 
Norrlandsros skrev:
Hmmm, sedan 2003 ganska för mycket.... Runt 35000 kronor. Aj, det gjorde ont att räkna ut det!

Men det är ingen som ifrågasätter en som lägger 250000 kr eller mer på en bil, eller hur? Det oavsett vad den personen använder bilen till. Vad kostar tex en hobby som golf?


/Elisabeth *vart tog pengarna vägen*

Golf är faktiskt inte så dyrt som man tror. Beroende på vilken klubb man vill gå med i förstås. Jag betalade 5000 i insats och betalar nu ca 3000 kr i årsavgift. Så fotointresset har kostat betydligt mer senaste åren...
 
Sen jag började fotografera 1998: ca 185000:-

10 digitala kameror inklusive 4 DSLR.
5 analoga systemkameror.
24 objektiv till Canon EOS.

Har dock i dag "bara" utrustning kvar för 45000:-

Är amatör men har sålt en del bilder.

/Magnus
 
sen februari i år...ca 27 000.
Amatör, extraknäcker ibland om nån frågar, men gör inga större inkomster på det=)
 
Amatör

Min kameraväska har kostat

19415 EUR = 179270.34 SEK

kameraväskan är värd sitt varenda cent. Jag har inte
ett dugg dåligt samvete för att den har kostat rätt
mycket jämfört med ... vadå?
 
ca 5000 på 7 olika kameror... roligare att köpa gammalt än nytt... =) + en jäkla massa på film..=)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.