sagan
Avslutat medlemskap
Fin kameraväska har du i vilket fall som helst.Arleklint skrev:
Jag såg inte frågan som Canoninriktad, men jag ber om ursäkt om jag störde
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fin kameraväska har du i vilket fall som helst.Arleklint skrev:
Jag såg inte frågan som Canoninriktad, men jag ber om ursäkt om jag störde
Arne S skrev:
Golf är faktiskt inte så dyrt som man tror. Beroende på vilken klubb man vill gå med i förstås. Jag betalade 5000 i insats och betalar nu ca 3000 kr i årsavgift. Så fotointresset har kostat betydligt mer senaste åren...
Lars Johnsson skrev:
Men du ska väl ha en golf-utrustning också. Det kostar en del. Säg sen runt 20kr per boll. Och det blir ganska många på ett år.
Och greenfee kostar 400-500 för varje runda. För du spelar väl inte varje golf-runda på samma bana hela livet.
Golf är som Foto. Det kan kosta mycket om man vill. Men också lite om man inte är så aktiv.
Foto-Rickard skrev:
En utrustning för 20-30 tusen är som ingenting tycker jag. Men sen för andra kompisar som håller på med annat så är det på tok för mycket i deras ögon.
En kommentar jag ofta får är: "Du kan ju köpa en bil för dom pengarna, och inte en dålig bil heller!"
Arleklint skrev:
Allt är prioriteringar. Om man jämför med sommarstuga, husvagn och nya Volvo är foto billigt.
Jag bor i en tvåa och åker i en folkabuss 96.
RolandM skrev:
Idag lunchade jag på Lidingö golfklubb och studerade dem som besökte banan för att spela på den. Med välpackade väskor på glänande vagnar med myriader av klubbor i den senaste moderiktiga klädsen för golfspelare stegade de runt på banan och slog bollar än hit och än dit. Jag letade länge men fann ingen som spelade jeans eller i skrynklig tröja, men i stortsätt alla var somrigt solbrända. Några av spelarna hade en kamrat som bar väskan och hjälpte till på alla de vis.
Jag kom och tänka på Ingemar Stenmark som i en intervjuv berättade att han spelade golf och hade med sig några klubbor som han bar i handen. Det var enkelt att få dem med sig dit han reste och det gick bra att skicka bollen i hålet ändå.
Det är nu insikten om att golfare och fotografer i allmänhet är rätt lika inträder, för det är inte fel på den egna förmågan utan på utrustningen.
RolandM skrev:
Det är nu insikten om att golfare och fotografer i allmänhet är rätt lika inträder, för det är inte fel på den egna förmågan utan på utrustningen.
bive skrev:
Visst är det skoj med prylar?! För det måste vara ägandet av prylarna som är det primära?