ANNONS
Annons

Hur mycket har ni lagt ner på fotoprylar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Redan idag finns väl förmögenhetsskatt om man har tillräckligt stor kameraväska. :)

Det jag brukar bära med mig kostar ca: 45000:- (med dator 69000:)...

Bla. 300D / Sigma 24-70/2.8 +70-200/2.8, blixt, stativ, småprylar och en Sony DCR HC-1000 DV-kamera.

Det märkliga är att detta är en budgetutrustning där alla val är kompromisser mellan pris och prestanda.

Hade jag ingen fru som tog ned mig på jorden då och då, törs jag inte drömma öm vad min hobby skulle kostat mig.

Min Powerbook 1,67Mhz/1.5Gb för 23000:- använder jag dagligen till redigering / bildbehandling, men den ligger ju inte i min LowePro magnum AW, möjligen i dataryggan från samma märke..

Amatör, självklart... Puckad, jaa..

Kanske svårt att jämföra, men alla tekonologiska hobbies kostar... golf, segling, motorcykelåkning, musik, you name it. Jag tycker inte foto är så värst mycket dyrare än andra seriösa hobbies jag har eller har haft.

Då jag precis börjat så har det inte hunnít bli så
mycket (än) :)

Lyckades få en NY Nikon D70 kit med 18-70mm
för 5000:-
samt ett 1GB CF kort för 900:-
Så än så länge är jag bara uppe i 6000:-

30 000 kr, Amatör och ganska nöjd !
Jag har nog så jag klarar mig några år, men man vet aldrig. Ett fast 400mm vore inte dumt...

Mvh Erik, Amatör och fotonörd (även elektroniknörd som alla chalmerister) !

PS. Javisst ja, dator ingår inte i dessa pengar DS.

Frilans/Amatör/Konstnär/Kreatör

Kamerautrustning: 14.000:- (Blandat nytt och begagnat) utrustningen är helt finansierad genom försäljning av bilder, jag har som princip att bara köpa in fotoprylar för bildpengar (bildpengarna som kommer utöver min ordinarie lön har även räckt till en hel del annat genom åren bla datorer och tillbehör, datorprogram, stereoprylar, vinylskivor).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar