Annons

Hur mycket har ni lagt ner på foto??

Produkter
(logga in för att koppla)
För mycket. Det enda jag är deprimerad över i dagsläget är dock trettiotalet framkallningspåsar för dia (som går till ett labb som jag inte har någon aning om det existerar) samt tjugo-trettio rullar dia och negativfilm som jag tvivlar på att jag någonsin kommer att använda...

Tror jag ligger plus på min utrustning totalt =)

Har ägd 3 kamerahus och 10 objektiv och tre blixtar på knappt två års tid ^^

Begagnadpriserna i sverige är ju jättehöga och det är väldigt billigt i USA. Jag har haft en del flyt också.

Snabbt överslag 70.000:- sedan 1977
Det jag har just nu har kostat kring 35.000:-

På det hela taget en billig hobby.

-- MW

Robin Gyllander skrev:
Lite kul att veta hur mycket folk lagt ner.

Räknar man in fotoutrustning, datorer, stereoutrustning samt därtill kommande kringutrustning så har jag lagt ned ungefär lika mycket som jag har tjänat på mina bilder. Jag tror att det är en ganska så bra balans att låta hobbyn försörja sig själv, det är även bra för familjefriden :)
//Chasid

Men vänta nu här.. Gav du 8700 kronor för en EOS RT?
Känns lite väl saftigt...Men säljaren blev nog glad.

Robin Gyllander skrev:
Allt är relativt.
Japp. Men 70.000:- på 30 år är bara strax under 200:- i månaden, och då har jag ändå inte räknat med de pengar jag fått tillbaka när jag sålt prylar.

Jag fikar upp ungefär lika mycket ... jag kanske skulle dra ner på kaffet så kan jag köpa ännu mer prylar.

:D -- MW

Re: Re: Hur mycket har ni lagt ner på foto??

Jeppe skrev:
Men vänta nu här.. Gav du 8700 kronor för en EOS RT?
Känns lite väl saftigt...Men säljaren blev nog glad.
Räknade ut vad priset var för den ny.

Robin Gyllander skrev:
Lite kul att veta hur mycket folk lagt ner.
...
Varför då? Det sägs ju hela tiden att det inte spelar någon roll, att det är fotografen och inte kameran som gör bilderna. ;-)

Re: Re: Re: Re: Re: Hur mycket har ni lagt ner på foto??

Robin Gyllander skrev:
Liten missräkning kom på det nu. Jag ärvde den.

Så egentligen har den inte kostat dig något.. Du vill alltså bara framhålla hur mycket du lagt ner, för att...?

Som Anders säger, spelar ju igen roll vad din utrustning har kostat - bara resultatet. Annars är vi inne på en helt annan diskussion, nämligen prylhysteri.

Ärligt talat tycker jag inte tråden har med foto att göra - flytta den till fritt forum, eller lägg ner tråden.

Tramstrådar som denna kanske borde få ett eget forum, fast det kanske skulle bli ensamt därinne för somliga ...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hur mycket har ni lagt ner på foto??

Jeppe skrev:
Så egentligen har den inte kostat dig något.. Du vill alltså bara framhålla hur mycket du lagt ner, för att...?
Tog nu bort EOS rt 80-800 och 35-105.
22 991,00 kr (gåvor inräknade)
22 292,00 kr (exklusive gåvor)

Under mitt liv har det blivit mer än vad som behövs för att jag skall bli mörkrädd om jag skulle försöka summera.

jag bara skrattar åt eländet... haha, förövrigt, har inte dessa ämnen avhandlats flera gånger innan?

ANNONS