sagan
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Hur gör ni för att bli bättre?
Jag skrev det lite halvt skämtsamt ;-)
Jag kollar på andras bilder..jag anaylserar och kommenterar dem.
Jag kollar på mina egna bilder för att försöka se vad som kan göras bättre/annorlunda nästa gång.
Jag tittar mycket på konst och bilder i tidningar o.s.v
Jag försöker samtidigt hela tiden ha ett öppet sinne och inte ha för mycket förutfattade tankar på hur saker och ting "måste vara".
Inte minst så vill jag hela tiden hitta nya vägar, nya sett att ta bilderna..leta upp nya motiv och experimentera, jag är inte intresserad av att ta "samma" bild om och om igen.
Så...samanfattingsvis skull jag väl säga att jag tänker mycket bild och försöker agera kreativt.
arleklint skrev:
Jo så gör jag oxå, men jag tror fotograferandet måste ske med någon tanke eller strategi om man skall utvecklas. Varför blir bilden jag tar idag bättre än den igår? Vad gör jag annorlunda? Vad är bättre att göra? Vad är sämre att göra? Vad har jag övat? Vad bör jag öva?
Jag skrev det lite halvt skämtsamt ;-)
Jag kollar på andras bilder..jag anaylserar och kommenterar dem.
Jag kollar på mina egna bilder för att försöka se vad som kan göras bättre/annorlunda nästa gång.
Jag tittar mycket på konst och bilder i tidningar o.s.v
Jag försöker samtidigt hela tiden ha ett öppet sinne och inte ha för mycket förutfattade tankar på hur saker och ting "måste vara".
Inte minst så vill jag hela tiden hitta nya vägar, nya sett att ta bilderna..leta upp nya motiv och experimentera, jag är inte intresserad av att ta "samma" bild om och om igen.
Så...samanfattingsvis skull jag väl säga att jag tänker mycket bild och försöker agera kreativt.