Christer_hurve
Medlem
Hittade denna bild på photo.net - jag tycker den är jätteläcker med nedtonade färger och de intensivt blå ögonen. Hur tror ni hudnyansen har framställts Smink? PS filter? HUr gör man? Hur är ögonnyansen skapad? "Fyll yta" ?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ariadne skrev:
det e det nog bättre om du länkar sidan där bilden finns (med fotografens namn) ,inte bara för att kvaliten ska bli bättre utan för att det inte känns schysst mot fotografen
jimh skrev:
Japp, bättre att länka. Jag tog bort bilden nu.
Man kan markera hela bilden förutom just ögonen och sänka färgmättnaden. På så sätt kommer ögonens färg att kännas betydligt mer intensiv.Christer_hurve skrev:
Nu finns länken, se svar till adriane
CH
Malm skrev:
Man kan markera hela bilden förutom just ögonen och sänka färgmättnaden. På så sätt kommer ögonens färg att kännas betydligt mer intensiv.
och så kan man lägga en markering på enbart ögonen och öka dess färgmättnad om man vill ha ytterligare lite effekt.
/A
lotelo skrev:
Är det färgerna som får dig att fundera mest? De är lätt att höja/sänka/ändra färgmättnad och färger överhuvudtaget i Photoshop. T e x under Image-adjustments-selective color på eng. version. Det enklaste för att få rätt svar kanske är att fråga fotografen? Hon har ju förresten inte angett att bilden är manipulerad på något vis..
Estethia skrev:
har kanske missat nåns inlägg med svaret..
men jag tycker det ser ut som en helt vanlig överexponering. har plåtat mycket så själv. då ser det ut ungefär så där. blir lite olika beroende på filmsort eller om det är digitalkamera. men i princip så ser det alltid ut nånting såntdär.
Christer_hurve skrev:
Ditt steetpeole album är läckert - skall titta på de andra senare