Annons

Hjälp mig välja begagnad nybörjarkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Mammatill4

Ny medlem
Jag skulle vilja testa om fotografering kunde vara något för mig och söker en enkel men ok nybörjarkamera. Jag har ingen erfarenhet av systemkameror sedan tidigare men skulle vilja lära mig. Vill köpa begagnat och det gör inget om kameran är några år.
Kommer främst användas för att ta kort på mina barn.
Budget max 2000kr. Några tips på vad jag ska välja?

Jag skulle vilja testa om fotografering kunde vara något för mig och söker en enkel men ok nybörjarkamera. Jag har ingen erfarenhet av systemkameror sedan tidigare men skulle vilja lära mig. Vill köpa begagnat och det gör inget om kameran är några år.
Kommer främst användas för att ta kort på mina barn.
Budget max 2000kr. Några tips på vad jag ska välja?
köp en begagnad Canon eller Nikon,du kommer ändå att byta senare.om du inte får något intresse av att plåta har du inte losat för mycket stålar.canon eos 20 är en kompetent kamera.sedan kan du hitta en beg sigma 18-50 2,8 utan bild stab som e riktigt bra för en billig peng.

Följer det med ett objektiv och alla sladdar du behöver så spelar det nog inte så stor roll egentligen. Canon och Nikon är bra grejjer, Pentax också men begagnatutbudet är lite bredare på de båda andra för att de är populärare.

Den här filmsnutten kanske kan vara intressant för dig om du vill veta vad du går miste om när du lägger 2000 på ett begagnat kit istället för 5000 på ett nytt. De testar begagnade digitalkameror för $100, begagnatpriserna är lite högre här i Sverige, så det motsvarar väl din budget rätt hyffsat.

https://www.youtube.com/watch?v=T4ZvAFCt5Sk

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto