Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hjälp med budgivning!
- Trådstartare Fotosidan redaktion 2
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Det verkar mysko, åt skogen för lite info & ingen bild.
Om man har möjlighet att åka till säljaren & köpa utrustningen så är det ju dock lugnt...
Detta med toppskick ska man dock ta med en nypa salt, det är mycket troligt att något eller några av grejorna behöver service. Detta då absolut om dom inte använts på några år. Service är dock inte så förtvivlat dyrt (ca 3000 för hus, magasin samt 80:an), antar dock att du tycker att det blir för dyrt...
Jag föreslår att du har lite is i magen & kollar annonser i stället, se då till att grejorna finns i närheten så att du kan åka & kika på dem. Om inga något sånär nya servicecertifikat finns & grejorna är gamla så ska det prutas friskt, även Bladare behöver omvårdnad (läs pengar) men sen håller de länge om de används.
Man måste tänka på att vi i detta fall snackar om prylar som är 35 år eller äldre...
/Larsa
Om man har möjlighet att åka till säljaren & köpa utrustningen så är det ju dock lugnt...
Detta med toppskick ska man dock ta med en nypa salt, det är mycket troligt att något eller några av grejorna behöver service. Detta då absolut om dom inte använts på några år. Service är dock inte så förtvivlat dyrt (ca 3000 för hus, magasin samt 80:an), antar dock att du tycker att det blir för dyrt...
Jag föreslår att du har lite is i magen & kollar annonser i stället, se då till att grejorna finns i närheten så att du kan åka & kika på dem. Om inga något sånär nya servicecertifikat finns & grejorna är gamla så ska det prutas friskt, även Bladare behöver omvårdnad (läs pengar) men sen håller de länge om de används.
Man måste tänka på att vi i detta fall snackar om prylar som är 35 år eller äldre...
/Larsa
Senast ändrad:
barret
Aktiv medlem
K.U.F.) (Galaxens President skrev:
Den som leder budgivningen ja, men han som säljer är ännu utan. Och visst kan man vara seriös ändå. Någon försäljning måste ju bli den första.
Jag har handlat en hel del via auktionsiter men har alltid sett till att få svar på frågor om skick etc innan jag lagt bud. Att bara bjuda utifrån en beskrivning är lite för mycket gris i säck för min del.
/Richard
(Som inte skall slåss om någon hasselblad då han har kiev )
Du har rätt. Jag som tittade slarvigt.
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Killen säger att den hade varit på service innan han köpte den (för ett år sedan). Ska man be om att få se ngt bevis? Han vill ha 4000:- för hela paketet, låter lite väl billigt...
Mmm, nu är jag osäker. Någon som bor på Gotland kanske vill chansa? Då kan man i alla fall få kolla och känna på prylarna.
Det här med "toppskick" är precis som ni säger en definitionsfråga...
Mmm, nu är jag osäker. Någon som bor på Gotland kanske vill chansa? Då kan man i alla fall få kolla och känna på prylarna.
Det här med "toppskick" är precis som ni säger en definitionsfråga...
Agrynnis
Medlem
Vid minsta tveksamhet, det är helt OK att kontakta säljaren och begära kompletterande uppgifter, t.ex. hur länge han/hon haft utrustningen, ev. serienummer, om det finns fel som inte syns på foto etc.
En seriös säljare svarar alltid - men det gör inte en oseriös.
Gör det testet om du känner tveksamhet.
En seriös säljare svarar alltid - men det gör inte en oseriös.
Gör det testet om du känner tveksamhet.
Ralph L
Aktiv medlem
http://www.ebaysweden.com/Hasse_H skrev:
När vi ändå diskuterar webauktioner, ebay har väl ännu ingen svensk site som tradera.com har?
bjanha
Aktiv medlem
Ralph L skrev:
http://www.ebaysweden.com/
Känns inte speciellt svenskt den där, har du kollat själv?
.Z.
Aktiv medlem
Jessica_ skrev:
Killen säger att den hade varit på service innan han köpte den (för ett år sedan). Ska man be om att få se ngt bevis?
Service/reparationscertifikat ska finnas, det har jag fått när jag renoverat mina prylar. Om det inte finns så ska han kunna bevisa det på annat sätt.
Om prylarna är renoverade för ett år sedan & fungerande så är 4000 mycket billigt.
skägga
Aktiv medlem
Tradera är nog den säkraste sajt som finns för att köpa beg prylar .
När det gäller hotmailaddreser så måste man lämna personnummer .
Jag har gjort över hundra affärer genom tradera & dom har blivit genomförda på ett bra sätt .
Visst fins det vissa som krånglar lite men det är en försvinnande liten del .
Men visst bör man vara försiktig när det gäller medlemmar med noll omdömmen , men å andra sidan så är det många som tänker så & då är ju chansen större att man får ett bra pris !
Det enda jag har emot tradera är deras allt högre avgifter för säljarna .
Blocket känns betydligt mer riskfylt för mig i alla fall . fast kan man hämta pryralrna personligen så är det ok .
När det gäller hotmailaddreser så måste man lämna personnummer .
Jag har gjort över hundra affärer genom tradera & dom har blivit genomförda på ett bra sätt .
Visst fins det vissa som krånglar lite men det är en försvinnande liten del .
Men visst bör man vara försiktig när det gäller medlemmar med noll omdömmen , men å andra sidan så är det många som tänker så & då är ju chansen större att man får ett bra pris !
Det enda jag har emot tradera är deras allt högre avgifter för säljarna .
Blocket känns betydligt mer riskfylt för mig i alla fall . fast kan man hämta pryralrna personligen så är det ok .