jag skulle definitivt rekommendera att ni kör sata istället.. och segate 7200.7 (inte 7200.8) för den är så mycket tystare än de flesta allternativ.. sitter vid datorn hela dagarna och vet att oljudet från diskarna kan göra en totalt ond och näst intill döv..
tror inte att prestanda ökningen med raid 0 eller 5 är något som man märker av direkt i ps, ok lite skillnad blir det, men med 4 gig ram och alla andra sjyssta prylar i burken så tror jag faktiskt att ni klarar er utan raid 0, hade jag byggt burken så hade jag satsat på raid 1 och snabba diskar för systemet och raid 1 och tysta diskar för lagringen/mellanlagringen..
tror att pata(ide)->sata steget gör mer skillnad än om ni kör raid 0
sen när det gäller köpa så rekomenderar jag egentligen att ni köper av dustin (inte dustinhome) och att ni bygger i hop burken själva. Dustin har den bästa servicen som man kan önska.. har tillochmed varit med om att de skickat reservdelar på direkten utan att man behövt skicka in det som är trasigt..
och om ni inte vågar bygga själva så borde det finnas någon i eran närhet som vet hur man ska gå tillväga.. och sen ang nätagget.. ok det är fint och jag vill också ha det men det verkar bökigt ibland..