Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är detta en bra dator?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske en iMac vore nåt?

Tänkte bara slänga in ett litet tips om man vill ha en jättebra dator för grafik och foto så ska man ta sig en titt på apples datorer :)
Ta en titt på apples hemsida http://www.apple.com/se/imac
Snabbt, enkelt, tyst och vackert och inga virus än så länge. En iMac tar också lite rum med skärm och dator i ett.

Bara ett förslag, vill inte inleda någon pc vs mac diskussion ;)

Som sagt bara ett förslag.

Hälsningar,

Daniel Johansson
 
dano skrev:
Att det ingår en "1 st Diskdrive 3.5'' AT, Svart, 1.44MB" känns dock mest som en anakronism, vem använder disketter idag.

Jag...

Mest för att boota upp datorn med mer eller mindre udda program, där det inte alltid finns någon variant på CD.
 
Re: Kanske en iMac vore nåt?

speartime skrev:
Tänkte bara slänga in ett litet tips om man vill ha en jättebra dator för grafik och foto så ska man ta sig en titt på apples datorer :)
Ta en titt på apples hemsida http://www.apple.com/se/imac
Snabbt, enkelt, tyst och vackert och inga virus än så länge. En iMac tar också lite rum med skärm och dator i ett.

Bara ett förslag, vill inte inleda någon pc vs mac diskussion ;)

Som sagt bara ett förslag.

Hälsningar,

Daniel Johansson

Jo, tanken på en imac har slagit mig... Det jag känner mig lite tveksam inför är bland annat att jag nu har en pc-laptop och det blir lite jobbigt om det inte smärtfritt går att föra över filer mellan dem.

Och så sysslar jag en del med webbdesign, och sanningen är att det som brukar vålla problem är Internet Explorer, på PC. Därför känns det bra att jobba på en PC för att se tll att sidan fungerar bra där. De flesta användare har ju också PC... Och funkar sidan i Firefox mm på PC brukar det inte vara något problem på mac heller (de har helt enkelt ingen lika knäpp webbläsare som IE...).

Annars är ju iMacen snygg =) Däremot ryktas det om att en uppdatering ska komma snart på iMacen, men jag har inte riktigt tid att vänta...

Så jag har tänkt på saken och kommit fram till att det nog blir en PC trots allt...
 
Jo jag är väl medveten om problemet internet explorer :( har själv gjort några hemsidor och varit tvungen att trixa med koden för att få allt att funka, synd att det är så. Kan ju köra windows på iMacen också via ett program som heter boot camp som kommer att bli en standard i Mac OS X 10.0.5 som borde släppas nu i oktober. Då är det bara att installera windows på en partition och då har man möjlighet att använda windows om man är tvungen till det. Nåväl jag förstår att det är lite knepigt att byta operativsystem med filöverföringar och sånt.

Jag önskar dig lycka till med datorköpet :)

Hälsningar,

Daniel Johansson
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.