Snö
Aktiv medlem
Jag har en 34 GB och den låter inte mycket alls?Dönitz skrev:
" Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM "
Snabb HD , men för ett jävla liv!
Väldigt störande om sitter länge vid datorn.
Christer
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en 34 GB och den låter inte mycket alls?Dönitz skrev:
" Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM "
Snabb HD , men för ett jävla liv!
Väldigt störande om sitter länge vid datorn.
Christer
Jag vet inte hur du arbetar men ett uppslag i ett A4-magasin i 300ppi (16 bitar) och lite utfall är på 100MB. Lägg till 15-20 retuscheringslager så inser du att 1GB inte räcker långt. Särskilt inte om man vill köra operativ och lite andra program samtidigt och kanske har mer än 1 bild öppen.Fruckan skrev:
Varför köra 4 gb i RAM? Jag har 1gb och klarar mig mycket bra med det.
Hoppla, jag kikade visst fel. Dina var lite billigare. Jag har inte heller så bra koll på minnen men jag tänkte byggaren kunde hitta något som passar bra.Jeppe skrev:
Hmmm.. Vad jag kan se så är mina 150:- billigare..
Tack Daniel - ett svar som sålde in kortet hos mig!reflux skrev:
Matrox Parhelia APVe kan vara värt att titta på ... renaste digital -> analogomvandlarna av alla grafikkort på marknaden ... de kan skicka previews av grafiken ut på videoporten till videomonitor, men det finns en hel del godis för dem som bara kör Photoshop också ... shortcuts för att maximera över bägge skärmar, inställningar för hur och var dialogrutor ska hamna etc ... funkar bra med det moderkort du valt.
Kalibreringsutrustning och bra skärmar har vi redan.andreasc89 skrev:
Ser bra ut. Men glöm inte att spegla hårddiskarna.
Sen så är ju skärmarna en viktig del av datorn, och snåla inte på att köpa kalibreringsutrustning om ni ändå lägger ner så mycket pengar på en bra dator.
Om ni ska fråga om datorer så rekommenderar jag sweclockers.com, väldigt bra forum även där.
reflux skrev:
...Om man som jag dessutom pysslar med video är Matrox-korten oslagbara eftersom de kan skicka previews av grafiken ut på videoporten till videomonitor, men det finns en hel del godis för dem som bara kör Photoshop också...
gerhardp skrev:
Kalibreringsutrustning och bra skärmar har vi redan.
När det gäller diskspeglingen så är tanken att den IDE-RAID som finns på moderkortet skall användas för att spegla 250GB-diskarna. Är det rätt tänkt?
Började faktiskt fråga på (det alldeles utmärkta) Sweclockers men tycker att vi också fått bra kompletterande synpunkter här från ett lite annat perspektiv. Många är fokuserade på speldatorer på Sweclockers. Själv har jag inte spelat på min arbetsdator på flera år.
/G