Annons

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

  • Ja

    Röster: 954 76.1%
  • Nej

    Röster: 145 11.6%
  • Vet inte

    Röster: 154 12.3%

  • Totala väljare
    1,253
Visst!
Även en gubbe med "hårddisken full sedan länge" lär sig något nytt vid varje besök på fotosidan. Produktinfon speciellt, kameror, filter, objektiv mm som man normalt inte har en sportmössa att hinna kolla upp på egen hand. Bättre bilder blir det kanske inte ännu, men har man försökt så här länge kan man hålla på lite till..
 
Absolut !

Ja min korta tid här på FS har förändrat min syn på fotografering ,bilder och motiv revolutionärt.
Har tagit foto på saker som jag inte ens hade sett för några månader sedan.
/Marlene
 
För mig har fotosidan blivit den fotoklubb som jag inte haft vett att gå med i tidigare.

Jag skrev det någon gång för rätt länge sedan: fotosidan är webben när den är som bäst: en stor grupp människor som brinner för ett gemensamt intresse och vill lära ut och lära sig själva.

Jag har lärt mig mer om bildseende och fått en chans att hänga med i den digitala utvecklingen. :)
 
Jag måste få hålla med att fotosidan är något verkligen positvt för den som har ett foto intresse. Att jag blivit en bättre fotograf kan jag inte påstå då jag mycket sällan själv blir nöjd med mina bilder. Men däremot håller sidan inspirationen vid liv vilket är en förutsättning för att knäppa vidare.
 
kirre skrev:
Att jag blivit en bättre fotograf kan jag inte påstå då jag mycket sällan själv blir nöjd med mina bilder.

Fortsätt så, den dan du sitter 100% nöjd med dina bilder kan du lika gärna lägga av, då har du inte mer att ge. Så se positivt på att du utvecklas. Allting går att göra bättre..
 
Fotosidan har inte bara gjort mig till en bättre fotograf, genom siten har jag fått en större kunskap om fotografi.

På "minussidan" är att jag har blivit prylgalen...dyrt som tusan, men oändligt roligt.

Säg vad får man ut av livet om man inte har kul?
 
Fotosidan har defenetivt gjort mig bättre då jag kunda = noll om foto innan och nu är man petig när man fotar, letar miljöer och plåtar inte bara rak av objektet utan vill ha mer av bilden.

Tack för en totalt UNDERBAR site !
 
JAAA!

Inspiration, inspiration samt inspiration.

Tack grabbar för att ni startade fotosidan.

Larsa
 
Jag är i samma sits som Gunnvor. Jag har blivit smärtsamt kritisk över mina alster. Så pass kritisk att inget jag presterat fotomässigt de senaste fyra månaderna har varit i närheten av att vara fotosidan-material. Bilder som jag tidigare tyckte innehåll småfel innehåller nu general-fel.

Snart kommer jag i ren desperation lägga upp bilder trots att jag vet att jag kan prestera bättre. Jag antar att det enda som hjälper är att fortsätta plåta, lära mig av misstagen och sedan plåta lite till. Det är bara så tungt när man tycker att allt man lyckas skapa är sketbilder.
 
Anders & Gunvor.

I exakt samma läge har jag varit i några månader, tyckte bara att det blev skit.

Har dock kommit igång nu & faktiskt hittat ett antal guldkorn som jag tidigare ratat, det är lätt att bli överkritisk mot sig själv.

Jag tror att glädjen måste finnas där, det får inte vara så att man bara går ut för att prestera.

& du Anders, lägg upp bilder du. Rätt vad det är så kanske dom är bättre än vad du tycker.

Det måste vara kul att fotografera, annars blir det inte bra...

Larsa
 
Själv började jag fota igen i julas efter en hel del av och till sedan jag började för en 10 år sen..... och än så länge är allting nytt och det finns alltid nya saker att pröva. Försöker att så ofta jag kan bara ha med mig kameran i fall att. Men även att planera och göra utstuderade saker.

Kul är det iaf, och jag själv tycker att jag utvecklas... dock är det lite tråkigt att jag nu ratar bilder som jag tyckte jag lyckats bra med för ett halvår sedan... men men, man får ta det för vad det är. Dom var bra då, dom jag tar nu är bra nu.
 
Fotosidan rular :)

Utan fotosidan hade fotovärlden varit bra mycket svårare att förstå.

En massa beröm till the creater of fotosidan.se

Och alla medlemmar som gör sidan så bra.
 
Utan fotosidan så hadde jag nog lagt ned fotograferingen för länge sedan. Som insnöad i en liten stad så har man inte mycket kontakt med omvärlden, nya tekniker, modernare utrustning eller dyl. allt har man fått reda på via fotosidan.

Tycker att ni som driver skall ha en enorm eloge för allt det arbete ni lägger ned för att driva sidan framåt och hålla den uppdaterad.

MVH och ett stort Tack!. Jago Svensson
 
Nja,det beror ju på,jag har varit medlem i typ 10 minuter så jag har inte ändrat hela min syn på digitalfoto eller så mendet kanske jag gör(jag tycker inte att det är trist!!!!!!!!!!)
 
Ja och nej

Det beror på hur petig man är med sitt ordval... Fotosidan har gett mig massor av inspiration och goda råd, det går inte att undervärdera den hjälp jag har fått, men en bättre fotograf kan väl ingen göra av mig. Jag blir en bättre fotograf med hjälp av de tips, råd och den inspiration jag får, men ingen "gör mig till en bättre fotograf" annat än jag själv...
 
Helt klart har jag blivit mycket bättre som fotograf tack vare alla medlemmar som hjälp till med sina kommentarer!

Stort tack till er alla!

Passar på att ge gott beröm till David Elmfeldt och gänget för en mycket trevlig fotosida.
 
En och annan "liljeholmare" har ju dykt upp,samtidigt som det är en guldgruva om man undrar saker. Fotograferandet i sig är nog mer eller mindre medfött hos dom som har det som intresse. Då menar jag komponerandet,färgsinnet...och själva blicken för vad som ev kan bli en bra bild. En "fotograf" skulle nog aldrig ställa upp faster Greta, morbror Sven och gammelmormor 20 meter framför kameran med Stockholms slott i bakrunden...och dessutom skjuta med vidvinkel...eller?
 
Ja!

Verkligen. Innan jag blev medlem på FS vågade jag inte ens visa mina bilder för någon. Knappt mina vänner ens. Nu har jag haft flera utställningar och vågar visa alla mina bilder. Vore det inte för FS hade jag aldrig kunnat"komma ut".

Tack FS, I love you.
 
Det bästa med fotosidan är att man som total gröngöling kan/törs ställa dumma frågor som är självklart för andra. Man får uttömmande svar från väldigt kunniga människor. Dessutom är det kul att kunna visa sina bilder för erfarna betraktare för att få välbehövlig feedback. All teknisk information om vad man bör/inte bör köpa för utrustning är ovärderlig. Om man får något problem finns det alltid goda råd på fotosidan, nästan gratis! Goda råd är m.a.o inte dyra. Besservissrar är det betydligt glesare med här än på andra forumgenrer jag brukar frekventera. TACK för att fotosidan finns.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.