Annons

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

  • Ja

    Röster: 954 76.1%
  • Nej

    Röster: 145 11.6%
  • Vet inte

    Röster: 154 12.3%

  • Totala väljare
    1,253
Inte bara till en bättre fotograf utan fotosidan är även en stor bidragande orsak till att jag faktiskt fotograferar överhuvudtaget. Då jag blev medlem här ägde jag ingen kamera men avundades andras bilder. Sedan fick jag lite hjälp på traven av en fotograf som tryckte sin kamera i näven på mig också och det ledde till att jag investerade i en själv fast mest är det nog fotosidans förtjänst:)

Fotosidan har gett mig massor. Tack=)
 
Är väldigt ny på denna sida. registrerade mig för 5 Min sen.
och hoppas att jag kommer att kunna lära mig mer om fotografering.
 
eftersom alla former av bildanalys hjälper en att se sina bilder från många olika synvinklar och tolkningar, så är det verkligen inte fel med en sån här sida!
 
Förhoppningsvis

Jag antar att fotosidan har hjälpt mig som fotograf. Jag har sett en hel faslig massa bilder och läst en hel del kloka ord på forumet. Detta måste ha påverkat mig, förhoppningsvis till det bättre...

/Anders
 
Inte ännu. Har inte plåtat något sen jag gick med. ;~) Men sidan definitivt ökat självförtroendet.

Visar man sina verk för kamrater och familj är ju risken stor att dom tycker det ser bra ut bara för att dom känner en.

Självförtroendet drar iväg uppåt när man presenterar det man själv tycker är snyggt för en massa fullständigt okända människor, och får fina betyg och en massa trevliga kommentarer.

Helt enkelt en kanon site!
 
Mycket bra sida!

Jag kan bara hålla med vad många andra säger! En jättebra sida!

Jag gillar mixen av människor, att man kan ladda upp egna bilder, att alla delar med sig av egna erfarenheter och åsikter.

Jag får nya tips varje gång jag är inne och tittar! Underbart!
 
Fotosidan har gett mig ett annat perspektiv på bildseende, man tänker mer kritisk på sitt eget fotande. Här finns även en mängs inspiration att hämta, många högklassiga fotografer på ett ställe!
 
SJÄLVKLART.

Fotosidan är en mycket bra sida. Man får utbyte av idéer och får inspriation från andra fotografer. Det är också en hel del artiklar m.m. som är mycket läsvärda.
 
Jag vet inte om sidan gjort mig till bättre fotograf direkt. Den har ökat delar av mitt tekniska kunnande rörande olika saker.

Sidan har också inspirerat mig till att pröva nya saker. Sidan har utvecklat mig som fotograf, men jag tror inte att jag blivit bättre fotograf. Tycker bildkritiken fungerar lite för dåligt för det som det ser ut just nu.

Mvh
Maverick
 
Visst

Jag röstade 'Vet inte', men jag har fått reda på en hel del saker via denhär sidan, så på sätt å vis borde man ju ha röstat ja...så...ok..
 
Yes!

Jag har lärt mig så otroligt mycket sedan jag började kolla upp denna sida. Är inte uppkopplad alla dar, men några gngr i veckan brukar det bli.
Framförallt forumet där man kan slänga ut vilka frågor som helst, och alltid är det någon som vet var, varför, hur eller så...utan att bli idiotförklarad. Forumläsarna verkar snarast se det som sin plikt att föra mig ut i ljuset. Har lärt mig mycket om till ex. Hasselblad och mellanformat överhuvudtaget.//Robert
 
I teorin borde jag ha blivit en mycket bättre fotograf eftersom jag lärt mig mycket genom att titta på och bli inspirerad av andras bilder, läsa bra analyserande bildkommentarer, läsa bra artiklar och massor av kunniga och informativa foruminlägg.

Det är dock tveksamt om jag verkligen tar bättre bilder för det. Jag är nog obildbar.

Olle
 
Ja absolut! Jag är helt grön på det här med fotografering och har tillbringat en massa tid här på fotosidan, läsandes kommenterer/kritik och forum. Har lärt mig massa saker och fått många Aha upplevelser!

Har fortfarande enormt mycket kvar att lära och det är så jäkla roligt! =)

Tyvärr är jag lite rädd för att själv kommentera bilder.. vad har jag att komma med? *fegis*

Tack för att sidan finns!
 
Jag vet egentligen inte om jag har blivit en bättre fotograf, fast jag röstade "ja" på frågan. I alla fall har jag blivit mycket mer kritisk. Just nu tycker jag inte att jag tar några bra bilder över huvud taget. Min ribba har alltså höjts. Det märker jag också när jag tittar på andras kritikbilder. Visserligen har jag mindre tid för det nu än för ett år sedan, men numera ska det verkligen till något alldeles speciellt för att jag ska tycka att en bild är riktigt riktigt bra. Dessutom kan jag fastna för en helt annan typ av bilder nu än i början.
 
Absolut!

Absolut!!, speciellt med det tekniska!! Och forumet är ju hur grymt som helst..!! oftast problem man behöver ha svar på snabbt och innan man vet ordet har man en handfull perfekta svar!!

rille
 
Bättre? Det är ju en svår fråga... men Fotosidan har bestämt gjort mig till en argare fotograf i alla fall. Det kanske låter konstigt för somliga men det är jag mycket nöjd med.
 
japp!

jag har lärt mig skitmycket av att titta på andras bilder. det bästa jag gjort tror jag, att titta på så många bilder. har givit mig mer än nånting annat tror jag.
 
Har fotosidan.se gjort...

Ja, det är i vart fall min förhoppning, primärt tack vare alla ide'er&uppslag och sekundärt via diverse tekniska råd&tips...
Tack ni alla "ide'sprutor"!!!
 
Har fotosidan.se gjort...

Ja, det är i vart fall min förhoppning, primärt tack vare alla ide'er&uppslag och sekundärt via diverse tekniska råd&tips...
Tack ni alla "ide'sprutor"!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.