Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ledsen att jag inte kunde avboka min plats idag. Satt fast på en ö med dåligt väder och utan internet..

sorry...
 
Re: Repskydd till lcd

PetterM skrev:
Tack för idag, det är alltid kul att få disskutera teknik med andra nördar ;)
Appråpå repskydd till lcd'n på 300D så kan man köpa dem här
www.daproducts.com
De gör lös på 6 dollars styck.

Jo jag har lagt upp ett forum om det, där vi gör en gemensam beställning ungefär den sista (30:e)

/Johnny
 
Hej!

Nu är några av mina bilder från macrofototräffen äntligen framkallade! Så här kommer en blombild (bättre sent än aldrig :)
 

Bilagor

  • maskrosen2.jpg
    maskrosen2.jpg
    34.1 KB · Visningar: 408
Janne, jag har givetvis dåligt samvete för att jag inte har producerat något kursmaterial efter dom pass jag har haft. Jag skall ta och jobba med det under semestern och det skall kunna läggas ut under slutet av Juli.

Sten
 
Försent?

Hej!
Är ny på denna sidan!
Har kursen redan varit?
Annars så är jag också mycket intresserad!

//Mange
 
Är det du som håller i kurerna?
Måste man ha något speciellet med sig, eller räcker det med kameran!

jag har för tillfället en cybershoot 717, funkar med den?

Jag ska hålla utkik på den sidan, för detta vill man inte missa!

MvH Mange
 
Det är olika lärare på olika kurser. Jag har bara hållt en, men jag planerar ihop det hela. Jagar lärare, lokaler och sånt.

Alla kameror duger. Om det finns speciella krav så nämns det på bokningssidan eller här i forumet. T.ex på studiokursen i augusti måste man kunna styra studioblixtar.
 
Senast ändrad:
då vet jag!
Ska hålla utkik...
Men du, tack för svaret...
Var lite osäker om man var tvungen att ha nån spec kamera eller så...

/Mange
 
janne...två inlägg upp skrev du att i studiokursen i augusti (antar att du menar modellfoto kursen?) måste man kunna styra studioblixtar.Vad menar du med det? jag har ingen som helst kunskap om modellfotografering eller studiofotografering, tycker bara det verkar väldigt roligt, är jag helt fel ute och borde boka av mej för att jag har för lite kunskaper?
/emma - lite rädd för att kanske göra bort sej.
 
Du måste ha en kontakt till studioblixtar på din kamera, eller en vanlig blixtsko där du kan sätta en liten adapter. Maila mig och berätta vad du har för nån kamera så försöker vi lösa det.

edit: Jag ser du har en blixtsko på din Canon. Då skall vi försöka ha adapter du kan låna för att sätta där.
 
Det är sånna vi tänkt använda, men eftersom vi planerar två studiouppsättningar i samma rum så får de vi inte lösa ut varandras blixtar ;) Vi får hitta på nått smart.
 
dom IR-sändare jag kör med har två kanaler så man kan ställa in dom på varsin kanal och så stör dom inte varann.
det gäller dock att blirrarna har funktion för det oxå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.