ANNONS
Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Please give me a hand...

potion skrev:
En idé kommer här;

Man kan få i uppgift att med ett foto
representera en film, en låt, en känsla eller bok.. Typ "två kor = filmen 'Dum och dummare'" Taskigt mot korna kanske, men det var ungefär så jag tänkte. =D

Mycket bra idé Linda! Har vi några fler förslag kanske?

/Naomi

Ta gärna med era kameror till DSLR-kursen i morgon. Det är alltid bra att direkt kunna prova inställningar. Vi ska inte ta några bilder så ett objektiv räcker.

Hur länge

Hur länge har ni som är ansvariga/lärare tänkt att vi ska hålla på i morgon (DSLR-kursen)?

Vilken programvara vill ni att man ska ha till canon 300d? hackade eller den som följer med?

Programvara?

Hackade? Känner jag inte till!
Är det en hackad "flash" fil för kameran.
Inte för att jag har en 300D, men är självklart nyfiken.

Sten

Mm nån har gjort en hackad funktion som ger mer funktioner till kameran. Finns en hel del trådar om det här på fotosidan.

Okej! Som sagt, så hade jag inte någon susning om det. Det avgör Du själv, kan vara intressant.

Sten

Håller med Cristopher och tackar för en upplysande eftermiddag. Alltid bra med fler pusselbitar i digitaltekniken.

Helt appropå...

Det var ingen av er som var på MACRO kursen förra helgen som hittade eller råkade få med sig mitt 128mb CF minneskort hem??!

Blev av med mitt den dagen och dom är ju dessvärre inte så gratis :-(

Tjoa till om du hittat det är du snäll!

/mie

Vill oxå tacka för en informativ och trevlig eftermiddag. Det är stort av Er lärare att ägna en av era lediga eftermiddagar åt oss mindre vetande;)

Tack Christian.

Nu är det väl som så för min del.
Även fast att jag förmedla under dom här passen, så lär jag mig också alltid något.
Om inte när jag planerar och läser igenom information i det ämne jag skall hålla i.
För även vi som håller i det, kan inte bara gå på känsla.
Sedan är det kul att träffa ny mäniskor från fotosidan.

Så tack alla som tog si tid denna eftermiddag i Kallhäll, även om några som vanligt inte dök upp.

Sten

Jag vill oxo tacka för en trevlig, intressant och givande dag! tack!
"Ros" till Föredrags hållarna!!

"Ris" till folk som skriver upp sig utan att kommer... nu tänker jag först och främst för dom stackarna som står på väntlisten och gärna hade behövt platsen bättre...

Men inga sura miner alls... :p

Till er alla andra på sidan: Snart ere midsommar! vem kan visa upp en "traditionell midommarsbild, med dans,stång osv..." :p

/Mats

Ja' vill me tacka! =D

Det blev många aahaaaa-upplevelser idag! =) *tackar o niger* Jättekul att lära sig nya saker, och tack till lärarna som ställer upp! *boingboing*

// Linda - som genast var tvungen att prova de nya inställningarna och 'nya' knapparna.. =P

Repskydd till lcd

Tack för idag, det är alltid kul att få disskutera teknik med andra nördar ;)
Appråpå repskydd till lcd'n på 300D så kan man köpa dem här
www.daproducts.com
De gör lös på 6 dollars styck.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar