ANNONS
Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Eventuella sena avhopp...

Hallå,

är verkligen kanonsugen på att få vara med åtminstone som åskådare på modellfoto kursen. Om det är någon som måste lämna sent återbud till denna maila mig eller skriv här på forumet så kan jag åka ut med kort varsel.

Fast det kanske redan finns en väntelista...???

Christian
 
Tyvärr, så måste jag också boka av mig!
Vilket är gjort!!!!!!
Det beror inte på Dig Christel, jag ville verkligen gå.

Men familjen har fått ett gyllene tillfälle till att besöka Grönan gratis..

\Sten
 
Avbokningsfunktionen på kurserna har fallerat som jag ser det. Christels åskådarplats på studiokursen på söndag står till förfogande eftersom hon numera är lärare. Först i forumet att hugga hennes plats får den!
 
Arleklint skrev:
Avbokningsfunktionen på kurserna har fallerat som jag ser det. Christels åskådarplats på studiokursen på söndag står till förfogande eftersom hon numera är lärare. Först i forumet att hugga hennes plats får den!

då tar jag den platsen.
 
Studiofotokursen Söndag 5 september

Styrning av studioblixtarna kommer att ske med IR, så ni som skall fota kommer att behöva IR-sändare som ni skall montera i blixtskon på er kamera. Sådana kommer att finnas tillgängliga som ni kan låna.

Det problem som uppkommer är om ni har en Minoltakamera. Minolta har en egen fysisk utformning på sin blixtsko.

Så om du skall fota och har en Minoltakamera måste du ha egen IR-sändare, alternativt någon sorts konverter som gör om blixtskon till en standardsko.

Meddela här om du har Minolta och saknar IR-sändare.

Om du har en IR-sändare till Minolta som du kan låna ut är det oxå bra om du meddelar det.

Jag vill slutligen efterlysa en dataprojektor som kan kopplas till en laptop. Kan någon ta med en sådan?
 
Senast ändrad:
Hur ser upplägget för själva plåtningen ut på söndag med tid, etc.

Jag tänkte ta med både digitalt och analog då min digitala är lite låg i upplösningen, men har PC-Sync och såna saker. Och den analoga har mer duglig optik.

Filmval, Porta 160VC och NC. Överexponera ett 1/2 eller 1/3 kanske. Svart/Vitt ?
 
Jag tänkte köra med Minolta, fast nån ir-sändare har jag inte. Fast jag tror jag har kabel, fast jag vet inte hur lång den är. Måste väl finnas en kabelingång på blixtarna eller?

Kabeln är gissningsvis fem eller tio meter. Har aldrig vecklat ut den då jag inte har några studioblixtar själv ännu. Kan kolla ikväll.

För egen del är det inte katastrof då jag har canon digitalt, men jag skulle hemskt gärna prova min porträttglugg som jag har till minoltan.

Mvh
Maverick
 
nähä..inte den här gången heller. Jag blev tvungen att boka av mej från studiofotokursen som jag sett framemot så mycket, suck. SÅ nu finns min plats till någon annan väl behövande. Hoppas man får se lite bilder, kanske lite info?
/emma - som ska flytta hela helgen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.