Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe, ja då har inte Scandinavien några Tamron 90 (utan Di) kvar till dig, men även om dom hade det hade inte gluggen blivit vit, vilket i och för sig är bra, svart skrämmer inte djuren :)
 
börjar med att tacka för en mycket trevlig eftermiddag :)

& med analogt tar det ett tag innan bilderna kommer... men "väntar man på något gott väntar man aldrig för länge" :)

linda; ajaj. så vi kollade på när fjärilen blev uppäten.. vad barbarisk man är. jaja. men trevliga bilder. :)
det var visst jag som ligger där på rygg också. men gruset var rätt "mjukt" i alla fall :)

:)
 
Tack för idag! Det var lika inspirerande idag som tidigare träffar, tack Janne.

Här kommer mina bidrag, sen om de är så annorlunda vete f-n, men ett försök.

En bärfis till...
 

Bilagor

  • bärfis.jpg
    bärfis.jpg
    26 KB · Visningar: 236
...

ännu ett äckligt kryp..
-gungad skärpa! så man får tacka janne för tipset =)
 

Bilagor

  • kryp.jpg
    kryp.jpg
    37 KB · Visningar: 216
Senast ändrad:
Blomma och småkryp på en gång. Såg inte lössen när bilden togs.
 

Bilagor

  • tn_dsc_0054.jpg
    tn_dsc_0054.jpg
    10.9 KB · Visningar: 186
DSLR och sommar

Nu återstår för mig att fixa lokal och projektor för söndagens DSLR-kurs. Jag återkommer snarast med besked om lokal. Tyvärr kommer jag inte kunna vara med själv.

Nu tar jag lite ledigt från kurserna och skall fota bara för mitt egna höga nöjes skull. Bl.a står Fjärdlång och Abisko på mitt program.

Om någon vill planera ihop en enkel sommarkurs kombinerad med grillning eller nått över en dag i skärgården skulle det vara roligt. Eller det kanske finns andra idéer. Säkert är några hemma som kan funka som "lärare".

I annat fall återupptas kurserna den 28 augusti, då med Modellfoto i studio.
 
Re: DSLR och sommar

Hustomten skrev:
Nu återstår för mig att fixa lokal och projektor för söndagens DSLR-kurs. Jag återkommer snarast med besked om lokal.

Tjenare

Tyvärr kan jag varken hjälpa till med lokal eller projektor. Hoppas att det löser sig, för jag känner mig lite "skyldig" till den här kursen...

Christian
 
Praktiskt om DSLR-kursen - lokal är bokad

Söndag 20/6 kl 12.00 - 16.00 Folkets Hus Kallhäll plan 3 (samma lokal där vi vart tidigare)

Christian Stolpe:
Om du och jag sammanstrålar senast torsdag så får du nyckeln av mig. Du får ansvara för att ta in en liten slant från deltagarna så att jag kan få 300:- till lokalhyran.

Alla
Kaffe kan ni fixa i köket som finns på samma våning, där det oxå finns termosar. Med någon får ta med kaffe och fikabröd.

Jag skall nu bara försöka hitta en dataprojektor, så om någon har en sådan eller kan låna en på jobbet kan ni skriva ett inlägg här.

Lokalen medger 40 deltagare, så ni som står på reservlista kommer att kunna komma med.

http://www.fotosidan.se/events
 
Senast ändrad:
Bor i Täby, arbetar i Järfälla, men vi kan kanske sammanstråla på Centralen ("spottkoppen") typ i morgon 18:00? Jag kan ha fs-keps på ;)
 
Då var det klart även med projektor...

... till DSLR-kursen. En sån kommer att vara på plats genom David Feldts försorg och till lärarnas stora glädje ;)

Ha det så trevligt!
Det skall jag ha, fast ute i Stockholms skärgård.
 
Re: DSLR och sommar

Hustomten skrev:
Om någon vill planera ihop en enkel sommarkurs kombinerad med grillning eller nått över en dag i skärgården skulle det vara roligt. Eller det kanske finns andra idéer.

Järvafältet vid översjön finns det mycket att fotografera. Det finns en stuga som ligger vid vattnet med badsjö och grill. http://www.stockholm.ssf.scout.se/stuga/51.htm

Finns plats för minst 30st. Kostar 900:- för helgdygn. Någon kan kanske hålla i en kurs om naturfotografering.

En liten tanke bara...

/Naomi
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.