Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur länge skall vi fortsätta och gissa på denna bilden efter att någon har gissat rätt? Är det inte dags att lägga in något nytt att gissa på?

Om vi skall fortsätta att gissa tror jag att det är ett digitalfoto.

/Karl
 
Ja, vi vet ju inte om någon gissat rätt, eller ens ditåt. Så det är väl bara att fortsätta gissa.
Jag gissar på ett bokomslag. Porry Hatter, el. nåt sån't.
 
I e.m. har det gått två dagar utan livstecken från frågeställaren. Det finns säkert ett bra skäl varför, men jag tycker vi ska köra vidare ikväll om vi inte hör nåt. Tråden ska ju leva. I så fall tycker jag Gitte kör vidare "för att hon svarade först" på frågan vi inte får reda på nåt om. Bu eller bä?
 
Ja, jäklar om ni inte har rätt!
Måste ge tråden till Jan, för det var mer precist än jag hade kunnat drömma om! Grattis!
 

Bilagor

  • Mymlan o Snorkfröken.jpg
    Mymlan o Snorkfröken.jpg
    41.5 KB · Visningar: 115
Jag tror den gula pannluggen kom med 'japaniseringen' av Mumin. (Ej godkänd av mig.) Det här är dom äkta gamla figurerna, från 50-talet. Urdyra idag, har jag sett. Dessa är ej till salu, dock. :)
 
Ber om ursäkt att jag inte va inne här o kollade svaren, va på resande fot och glömde laptopen. Kan ju tala om såhär i efterhand att karta i ett spel va rätt.. vilket spel... tja gissar jag rätt igen lägger jag in samma bild :)
 
Nja, jag vet inte jag. Är ingen stor Muminexpert, men på en nyutgåva av Toves samlade serier är det inte svart hår.

http://www.bookplus.fi/itkirjat/product.php?isbn=9789150109429&lang=SE

Dock är jag såklart påverkad av den asiatiska muminfieringen. Det är ju det ungarna kollar på.

Yep, du har rätt. Där har hon gult hår. (Dom fyra första serieböckerna, tydligen dom som återfinns i nyutgåvan, är förresten kanonbra! Det är dom ungarna ska läsa! Roar en hela livet. Man läser om och om och om...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.