Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
gitte edelman
Aktiv medlem
Ja, vi vet ju inte om någon gissat rätt, eller ens ditåt. Så det är väl bara att fortsätta gissa.
Jag gissar på ett bokomslag. Porry Hatter, el. nåt sån't.
Jag gissar på ett bokomslag. Porry Hatter, el. nåt sån't.
wfrank
Aktiv medlem
I e.m. har det gått två dagar utan livstecken från frågeställaren. Det finns säkert ett bra skäl varför, men jag tycker vi ska köra vidare ikväll om vi inte hör nåt. Tråden ska ju leva. I så fall tycker jag Gitte kör vidare "för att hon svarade först" på frågan vi inte får reda på nåt om. Bu eller bä?
gitte edelman
Aktiv medlem
Det är ok. med mig. Käkar frukost först och ser om gåtsnickraren dyker upp eller protester översvämmar tråden.
gitte edelman
Aktiv medlem
gitte edelman
Aktiv medlem
Nej, långt ifrån.
Så långt ifrån att jag ska ge en ledtråd. Jag är finlandssvensk...
Så långt ifrån att jag ska ge en ledtråd. Jag är finlandssvensk...
gitte edelman
Aktiv medlem
Nej inte bastu. (Bastu är faktiskt traditionellt mer finskfinskt.) Vi finlandssvenskar lever i en sagovärld vid kusten. Vilket är ledtråd två.
GamleTrashberg
Aktiv medlem
Hur jag än försöker får jag det inte till ett mumintroll... Men det känns som om något som lever under vatten...
Jan Klerung
Aktiv medlem
Hur jag än försöker får jag det inte till ett mumintroll... Men det känns som om något som lever under vatten...
Undrar om du inte har rätt Daniel. Det ser ut som luggen på Snorkfröken tycker jag.
gitte edelman
Aktiv medlem
GamleTrashberg
Aktiv medlem
Klart Jan ska ha den... Jag sa ju att det INTE var ett mumintroll. I min värld är hennes hår gult.
gitte edelman
Aktiv medlem
Jag tror den gula pannluggen kom med 'japaniseringen' av Mumin. (Ej godkänd av mig.) Det här är dom äkta gamla figurerna, från 50-talet. Urdyra idag, har jag sett. Dessa är ej till salu, dock.
GamleTrashberg
Aktiv medlem
Nja, jag vet inte jag. Är ingen stor Muminexpert, men på en nyutgåva av Toves samlade serier är det inte svart hår.
http://www.bookplus.fi/itkirjat/product.php?isbn=9789150109429&lang=SE
Dock är jag såklart påverkad av den asiatiska muminfieringen. Det är ju det ungarna kollar på.
Dock är jag såklart påverkad av den asiatiska muminfieringen. Det är ju det ungarna kollar på.
gitte edelman
Aktiv medlem
Nja, jag vet inte jag. Är ingen stor Muminexpert, men på en nyutgåva av Toves samlade serier är det inte svart hår.
Yep, du har rätt. Där har hon gult hår. (Dom fyra första serieböckerna, tydligen dom som återfinns i nyutgåvan, är förresten kanonbra! Det är dom ungarna ska läsa! Roar en hela livet. Man läser om och om och om...)
Jan Klerung
Aktiv medlem
Klart Jan ska ha den... Jag sa ju att det INTE var ett mumintroll. I min värld är hennes hår gult.
Ja då ska vi se om detta är för svårt eller på tok för lätt.
Bilagor