Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Ojdå! Just när jag prickat in stolpe-mål så gick jag ifrån.
Här får ni att suga på till i morgon. Själv kryper jag till sängs.

Bilagor

• intebarbie.jpg
    intebarbie.jpg
    48.4 KB · Visningar: 120
(Ja, inte kom jag iväg i säng ännu heller!)
Nej, inte nyårslycka.
Är ungefär så långt ifrån nyårslycka man kan tänka sig. Om det nu kan vara en ledtråd...
Natti, natti!

Rätt Ante! Ska man vara petig så är det väl en snäcka. Helix aspersa. Men något skal syntes inte i bilden.
Du fortsätter, denna snigel- och snäckvänligt duggiga lördagsmorgon.

Bilagor

• helix aspersa.jpg
    helix aspersa.jpg
    39.8 KB · Visningar: 108
Aha!, jag hade ingen aning om att sniglar med "hus" på heter snäckor. Jag trodde att det var själva huset som kallades snäcka och att själva djuret var snigeln. Nu bär jag dock med mig lite mer kunskap om detta.

Vad föreställer min bild?

Bilagor

• odlett.jpg
    odlett.jpg
    41.6 KB · Visningar: 95
Ante J skrev:
Aha!, jag hade ingen aning om att sniglar med "hus" på heter snäckor.
Men tala inte om det för dagispersonalen, då rasar deras världsbild samman!!! :O

Jag tycker Muzzes förslag om öga var bra. Jag kör på likriktad linje med gissningen: kameleontöga

gitte edelman skrev:
Men tala inte om det för dagispersonalen, då rasar deras världsbild samman!!! :O

Haha! Det ska jag absolut inte. Det är ju också site känsligt att samla "snäckor" på stranden med min dotter. Det är väl egentligen musslor...

Jag tycker Muzzes förslag om öga var bra. Jag kör på likriktad linje med gissningen: kameleontöga

Kemeleontöga är så nära att det är rätt!

Jag tror att det är någon variant av Garden Fence Lizard som går från betonggrå till orange framkropp och grön bakkropp så fort det kommer tjejer i närheten.

Bilagor

• gflzrd.jpg
    gflzrd.jpg
    41.6 KB · Visningar: 123
Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar