Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
JörgenEriksson
Aktiv medlem
Precis när jag insåg att jag postat "fel" bild så ringde telefonen...Den där bilden skulle inte komma för än långt senare ;-)
Men naturligtvis har du rätt Anders! En av KAK:s koner massakrerad av Janne "Flash" Nilsson".
Men naturligtvis har du rätt Anders! En av KAK:s koner massakrerad av Janne "Flash" Nilsson".
Ante J
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
En orm?
Nej, inte en orm. Men jag måste säga att det hade nog varit det första som jag själv skulle ha gissat om jag inte vetat...
Ante J
Aktiv medlem
SCB skrev:
Armstöd på en soffa..
Jag förstår hur du menar men det är inte det heller...
JörgenEriksson
Aktiv medlem
Bältdjur?
Ante J
Aktiv medlem
JörgenEriksson skrev:
Bältdjur?
En sorts djur är det men inte bältdjur. Betydligt fler människor har hört den än sett den...
Ante J
Aktiv medlem
SCB skrev:
Kackerlacka kanske?
Nu är det nära!
Och som sagt: den hörs mer än den syns...
Ante J
Aktiv medlem
Jag får lite dåligt samvete nu. Meningen med tråden är väl att man skall se vad bilden förställer och inte att vara expert på motivets speciella art eller typ? Jag tyckte att jag hade en kul bild och tänkte inte till tillräkligt angående frågeställningen. Jag kan ju inte ens själv det exakta namnet på arten på min bild. Frågan som jag borde ha ställt anser jag nu skulle leda till svaret "någon form av insekt". Därför tycker jag att Olof Nilssons svar "Kackerlacka" räcker för mig även om bilden föreställer en cikada.
Så tråden är din Olof!
Så tråden är din Olof!
Bilagor
gitte edelman
Aktiv medlem
(Du interfererar inte. För ett antal sidor sedan antogs ny *regel* att har vinnaren inte laddat upp ny bild på ett dygn, eller så, så är det fritt fram för vem som helst.)
Jag gissar på att det är utstyrseln till någon från 'Holiday on Ice'.
Jag gissar på att det är utstyrseln till någon från 'Holiday on Ice'.