red-top
Aktiv medlem
Lasse H skrev:
Klotter är onekligen ett problem och som sådant måste det ju dokumemteras.B]
Ja, av Polisen för att få tag i upphovsmännen.
YoursTruly,
_/h:n:s:N.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lasse H skrev:
Klotter är onekligen ett problem och som sådant måste det ju dokumemteras.B]
red-top skrev:
Utan att ta politisk ställning i frågan funderar jag på om det egentligen är så kul med bilder av skadegörelse och klotter under rubriken 'Gatufoto' på FS..? Det är ju den uppmärksamheten, som 'vandalen' vill uppnå med sitt kladdande i våra offentliga, gemensamma stadsrum.
I just detta fall finns ju också en fotograf bakom - måhända medlem i FS? - som får se sitt alster förvanskat och nedsolkat.
YoursTruly,
_/h:n:s:N.
PS - Honkanen _kan_ ju också så mycket bättre. ;=)
millimeter skrev:
Det enda är kanske att Lasse Honkanen gjort sig skyldig till att ta ett fotografi där ett annat konstverk utgör en stor del av motivet, och det är väl nåt sånt som är förbjudet?
[OT] Om du fortfarande är sur på mig efter vår senaste debatt kan du väl skriva av dig i ett mejl till mej? Jag är öppen för kritik och påhopp, men inte i den här tråden tycker jag.cw-op skrev:
Det där var ingalunda nån "ödmjuk tanke"! Du vill bossa o styra här. Tror du inte att ditt budskap har gått fram efter ett antal uppmaningar på samma tema? Låt den här trevligt opretentiösa tråden vara hälsosamt befriad från vad som "hör hemma här & där" o liknande uppmaningar, tack! JANNE
Artificiell skrev:
[OT] Om du fortfarande är sur på mig efter vår senaste debatt kan du väl skriva av dig i ett mejl till mej? Jag är öppen för kritik och påhopp, men inte i den här tråden tycker jag.
U
vacant skrev:
sleep with the fishes
Håller med Mats, den här är ju fullkomligt lysande! Meeer sååånt, och gärna i gatufotopoolen.vacant skrev:
sleep with the fishes
Lasse H skrev:
..en ensam konstnär sitter på en trappa på Riddarholmen och skissar i sitt block..
...jag skissar en bild i mitt huvud, lyfter kameran och knäpper....
aleklint skrev:
Jäkligt bra bild! Fint komponerad, och väcker tankar.. Skuggorna, rörelsen.. kanon. Lägg upp lite bilder i poolerna vetja!
Benganbus skrev:
"Gatufotografer" diskuterar fotografi utanför den mystiska figuren Puck,s Cafe på söder!
Å eftersom denna bild fanns bland mina negativ....
Så.....vem har tagit en bild med min kamera!!!!
Affe....?
Mats....??
Ulf.....???
Ps. Krister är oskyldig, det är han som gömmer sig...
för solen..?
Artificiell skrev:
Håller med Mats, den här är ju fullkomligt lysande! Meeer sååånt, och gärna i gatufotopoolen.
U
Frågan du ska ställa dig är väl vem det var som fick 'köpa' boken av Krister... Ser nämligen ut som att han håller den i handen samtidigt som han smygfotagraferar försvarslösa och intet ont anande kafégästerBenganbus skrev:
"Gatufotografer" diskuterar fotografi utanför den mystiska figuren Puck,s Cafe på söder!
Å eftersom denna bild fanns bland mina negativ....
Så.....vem har tagit en bild med min kamera!!!!
Affe....?
Mats....??
Ulf.....???
Ps. Krister är oskyldig, det är han som gömmer sig...
för solen..?