Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Tog denna bild då jag tog en fototur genom gamla stan och det kom över mig att själva gatorna är lika fascinerande som husen i sig.
 

Bilagor

  • via gamla stan.jpg
    via gamla stan.jpg
    58.4 KB · Visningar: 412
Artificiell skrev:
Här dräller det av fina och spännande bilder, varav många defenitivt hör hemma i Gatufotopoolen. Ska ni inte ta och börja lägga upp dem där i stället? Bara en ytterst ödmjuk tanke ;)
U


Det där var ingalunda nån "ödmjuk tanke"! Du vill bossa o styra här. Tror du inte att ditt budskap har gått fram efter ett antal uppmaningar på samma tema? Låt den här trevligt opretentiösa tråden vara hälsosamt befriad från vad som "hör hemma här & där" o liknande uppmaningar, tack! JANNE
 
Lasse H skrev:
Jag röstade redan idag men inte på denna kille....:)
Utan att ta politisk ställning i frågan funderar jag på om det egentligen är så kul med bilder av skadegörelse och klotter under rubriken 'Gatufoto' på FS..? Det är ju den uppmärksamheten, som 'vandalen' vill uppnå med sitt kladdande i våra offentliga, gemensamma stadsrum.
I just detta fall finns ju också en fotograf bakom - måhända medlem i FS? - som får se sitt alster förvanskat och nedsolkat.
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
PS - Honkanen _kan_ ju också så mycket bättre. ;=)
 
cw-op skrev:
vAD 17 har han på sig? Munkorg gasmask bilden e så liten så jag ser inte men skulle gärna vilja veta? JANNE

Hehe, det är ett rött klistermärke med någon politisk propaganda förmodligen.......


red-top skrev:
Utan att ta politisk ställning i frågan funderar jag på om det egentligen är så kul med bilder av skadegörelse och klotter under rubriken 'Gatufoto' på FS..? Det är ju den uppmärksamheten, som 'vandalen' vill uppnå med sitt kladdande i våra offentliga, gemensamma stadsrum.
I just detta fall finns ju också en fotograf bakom - måhända medlem i FS? - som får se sitt alster förvanskat och nedsolkat.
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
PS - Honkanen _kan_ ju också så mycket bättre. ;=)

Tydligen väcker denna bild lite irritation.
Lade in den i ett annat fotoforum också och genast tyckte någon att den inte hörde hemma där.

Jag tycker dock att alla dessa valaffischer i sig är en värre form av avancerat klotter då de ju hänger överallt och ibland ramlar ner och skräpar ner stan.

Vet inte riktigt om det är bilden eller mitt ställningstagande i form av bildtext som retar upp vissa....:)

Mitt råd till alla är "Ta inte allt så allvarligt, det är bara en bild"
 
Lasse H skrev:
Jag tycker dock att alla dessa valaffischer i sig är en värre form av avancerat klotter då de ju hänger överallt och ibland ramlar ner och skräpar ner stan.
Håller IOFS med litet, men det är ju dock ett övergående problem, vart fjärde år - och så ramlar de inte ner. Det är ju de politiska motståndarna - merparten på V-kanten ;=) - som river ner dem.
Och det vanliga, äckliga, målade och sprejade klottret _ÄR_ ett samhällsproblem, eller hur..?
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
PS - och är det något man ska ta allvarligt, så är det en bild... DS
 
red-top skrev:
Och det vanliga, äckliga, målade och sprejade klottret _ÄR_ ett samhällsproblem, eller hur..?
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
PS - och är det något man ska ta allvarligt, så är det en bild... DS

Klotter är onekligen ett problem och som sådant måste det ju dokumemteras.
Intressant också är det att försöka dokumentera klottret konstnärligt,,,;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.