Benganbus
Aktiv medlem
Sonnaren skrev:
Äsch då....nu blir jag så där konstigt röd i ansiktet och står bara och tittar ner i marken och skrapar litet med foten.......).
Us
Det får du ta då du visar en så'n bild!!
Mvh Bengan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sonnaren skrev:
Äsch då....nu blir jag så där konstigt röd i ansiktet och står bara och tittar ner i marken och skrapar litet med foten.......).
Us
Benganbus skrev:
Håller i stort med vad gäller Ricoh...
Har en Leicagatufotokompis,
som när man inte har koll på honom,
då tar han fram sin Ricoh GR.....
Saknar dock hyperfokalmöjligheten...
annars!
Vad är väska...??
Till vad??
B)
Krille-K skrev:
Måste erkänna att det är jag som lbland, istället för Leican, använder Ricoh GR1.
Det är en alldeles utmärkt gatufotokamera, liten, diskret,vidvinklig (28mm).Och Bengt,den har hyperfokalmöjlighet, går att låsa på 2m och med den vidvinkeln får man ett stort skärpedjup.
Håller med, väska vad ska man med det till. Kameran i handen, fickan eller under jackan och några extra rullar film i en ficka, det räcker bra.
Krille-K skrev:
Måste erkänna att det är jag som lbland, istället för Leican, använder Ricoh GR1.
Det är en alldeles utmärkt gatufotokamera, liten, diskret,vidvinklig (28mm).Och Bengt,den har hyperfokalmöjlighet, går att låsa på 2m och med den vidvinkeln får man ett stort skärpedjup.
Håller med, väska vad ska man med det till. Kameran i handen, fickan eller under jackan och några extra rullar film i en ficka, det räcker bra.
Benganbus skrev:
Litet mera väsk-snack!
Här är en fotograf, som tagit en del bilder
Och kolla på den kameran,
vad tror ni om väska här?
http://www.cameraquest.com/LeicaM4G.htm
B)
Ps.
Kom på nå't...
Mats Äleklint här på FS, han har ju en Leica M2...
Den påminner faktiskt litet om Winogrand's M4..
Det tycker jag är ett bra betyg!!!
cw-op skrev:
Jag har lagt in den här bilden i "gatufoto". Jag tycker den e gatufoto men inte hundra klockrent?
Konstfoto verkar pretentiöst, kanske svartvitt kort o gott?
Vilka superbra gatubilder du dängde in här Peter, särskilt dom två första gillas skarpt! Inga tvivel om kategorin där inte, najsa färger oxo, nästan svårt att tjata om svartvitt så snygga är dom (C;? JANNE
Benganbus skrev:
Det här med att ta bilder med kameran hängande på magen...
och på brudar.....
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/552424.htm
PeBro skrev:
Samma karneval, nu i s/v, Bättre?
Benganbus skrev:
Mycket bättre!!!
Svartvitt ÄR bättre!!
...............
aleklint skrev:
Hehe.. Ja, min M2:a är sliten, med en härlig patina.
Det ska dom ju va.. Man kan ju inte gå ut med en ny blank fin kamera. Dock har inte det inte blivit något avtryck från filmen på tryckplattan..
Men bengan, om du kpr en zis ikn å kn a ut dn tll g ett pr mnar, å sa jg s ll tt paa den! Rcig!