Annons

Galna priser!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gården

Aktiv medlem
Hade funderingar på att ev. köpa en DVD-kurs om HDR som jag väntat på ett tag.
Det släpptes nu i veckan.

När jag såg priserna, så tog jag snabbt beslutet att inte köpa nämda DVD.

Visst, jag förstår att det är mycket kostnader att producera dylikt. Men det här är på tok för höga priser.

Eller ?

http://www.stuckincustoms.com/hdr-dvd/

Det finns väl hundratals gratis tutorials på nätet som du kan lära dig från istället, spara de pengarna och spendera dem på något bättre och roligare istället för de där dvd kurserna vad ju svindyra.

/ Magnus

Det finns väl hundratals gratis tutorials på nätet som du kan lära dig från istället, spara de pengarna och spendera dem på något bättre och roligare istället för de där dvd kurserna vad ju svindyra.

/ Magnus

Precis ! Jodå, jag behärskar tekniken, så jag klarar mig bra utan DVD:n.

Det är lite skillnad på att "tjäna en liten slant" och rent ocker.

Titta på Moderskeppets DVD:er, runt 400 kr.

Och ja, jag vet att jag inte behöver köpa om jag inte gillar priset !

Man bör nog inte jämföra äpplen och päron dock. Det här är ju inte alls samma produkter.

Det är lite skillnad på att "tjäna en liten slant" och rent ocker.

Titta på Moderskeppets DVD:er, runt 400 kr.

Och ja, jag vet att jag inte behöver köpa om jag inte gillar priset !

Jag som är amatör tycker också priset ä rför högt för mig, men...

...ett högt pris eller vad någon anser vara mycket pengar är en sak och ocker är något helt annat.
Ocker är att utnyttja en persons belägenhet och då ta extra mycket betalt eftersom personen inte har något val.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ocker

Problemet är ju att de inte tjänar en slant eftersom ingen köper dem.
Då faller ju hela tanken liksom?

/Peter

Just det. Samtidigt kan man tänka på hur ofta det skrivs på fotosidans debattforum om att man skall ta i ordentligt vid prissättning. Men det är ju skillnad på att tjäna pengar själv eller om andra gör det.

Ja,ja, ska vi börja märka ord, så var det ju fel ord jag valde.

Nej man behöver inte märka ord hela tiden.
Jag tycker bara det är lite tråkigt att ords betydelser slätas ut. Vi riskera att tappa nyanser och korrekta beskrivningar och det tycker inte jag är bra nu när fler och fler väljer att kommunicera i skrift.

Hoppas du hittar nån HDR-kurs till vettigt pris. Jag är också sugen på att testa HDR så jakten fortsätter.

Nej man behöver inte märka ord hela tiden.
Jag tycker bara det är lite tråkigt att ords betydelser slätas ut. Vi riskera att tappa nyanser och korrekta beskrivningar och det tycker inte jag är bra nu när fler och fler väljer att kommunicera i skrift.

Hoppas du hittar nån HDR-kurs till vettigt pris. Jag är också sugen på att testa HDR så jakten fortsätter.

Instämmer till fullo med det du skriver om ordens betydelse. Ursäkta att min kommentar såg lite "giftig" ut,det var inte min mening.

Vad gäller HDR så har jag ganska bra hum hur det funkar, och brukar få ganska bra resultat, enligt mig själv alltså :)

Har ett par böcker i ämnet, och dom duger bra. Var bara lite sugen på den där DVD:n. Men som sagt, inte till det priset.

Inte gratis men gigantisk

När jag ska köra in på mig nya program och uppdateringar så brukar jag genast gå till Lynda.com. Den är inte gratis, men jag tycker att för vad man betalar får man hur mycket som helst. Kolla om deras genomgångar av HDR-funktionerna i PS kan hjälpa

http://www.lynda.com

Ett tips, Är ju att gå ihop några st o köpa hem en DVD, eller så köper du dvdn sen säljer du den vidare så blir inte kostnaden så mycket

Om priset är för högt eller inte är väl en rätt subjektiv sak ...

Tycker man inte värdet motsvarar priset så är man fri att helt enkelt inte öppna plånboken. ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar