Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gömslen på bild

Produkter
(logga in för att koppla)
här ar mitt numera inställda gömsle.
Tar ut det i höst igen :)
/Rogge

Bilagor

• gömsle01.jpg
    gömsle01.jpg
    42.3 KB · Visningar: 2,671
Och så här bra ser man ut genom tyget vilket fungerar jätte bra då man intew syns utifrån om man inte har nåt blankt och viftar med eller reflex på ärmarna tex.
/Rogge

Mitt gömsle har gått i vinteride, men väntar tålmodigt på vårvärmen.Men Roger fotar du traktorer från gömsle ; ))

Bilagor

• gömslet liten bild  mg_3197.jpg
    gömslet liten bild mg_3197.jpg
    49.3 KB · Visningar: 2,667
Det enda 'gömsle' jag äger, men det är faktiskt mer användbart än man skulle kunna tro!

/Per

Bilagor

• gomsle.jpg
    gomsle.jpg
    48.9 KB · Visningar: 2,620
Taiga skrev:
Men Roger fotar du traktorer från gömsle ; ))

Hehehe
Grejen var att jag skulle fota det innan jag hämtade det men kom på det först när jag redan lyft upp det och fick då ställa det i en annan snödriva så det skulle se lite vettigt ut , därmed traktorn, men det är en bra referens om hur mycket man ser ut genom tyget i alla fall :)

Ett av mina stationära och helt färdiga gömslen.

Fick en maskinlåda på 2x2x1,6m för tre år sedan..tog 1år att hitta till platsen,släppa ut det, sedan var det för sent på året att jobba i det, 1år att isolera det med byggplast,50mm frigolit och på det filtar, samt 2 riktigt tjockmattor på golvet och i år blir första året med riktigt fotosafari.

Orre, Trana, Lärkfalk, Fiskgjuse, Storlom samt en del djur finns i området. När åteln kommer ut kanske något ännu mer?

Har faktiskt fått vara i fred mesta dels av tiden. Det ligger en sjö bakom så där kommer badjävlarna ibland..

Jag funderar på att göra ett semifast gömsle som en stor klippa. är det någon som har provat något sådant?
Jag lurar på om det går att använda tidningspapper med klister på hönsnät tekniken..fast andra matrial då så det klarar väta mm..skall ju helst åxå vara lätt att flyta på..Ideer?

Bilagor

• gömslet.jpg
    gömslet.jpg
    41.8 KB · Visningar: 3,216
Senast ändrad:
Jag tycker att tanken med hönsnät verkar smart.

Kanske inte med papper men att bara forma på plats, slänga ett kamonät över och sedan färga med naturens dagsaktuella färger..

Jag gillar dock tanken på att utnyttja naturen i den grad att jag slipper stora och tunga konstruktioner. Lätt skall det vara, då lockar det mig i alla fall.

MVH Niclas,

Niclasfoto skrev:
Jag tycker att tanken med hönsnät verkar smart.

Kanske inte med papper men att bara forma på plats, slänga ett kamonät över och sedan färga med naturens dagsaktuella färger..

Jag gillar dock tanken på att utnyttja naturen i den grad att jag slipper stora och tunga konstruktioner. Lätt skall det vara, då lockar det mig i alla fall.

MVH Niclas,

Ja, det borde ju gå att plasta upp något hyggligt lätt runt hönsnät lr liknande och den får ju inte var tyngre än en kanot iaf. men jag lurar lite på att kunna göra en klippa då för att bara ha en glugg utåt en sjö där ingen människa ska se den..kommer antagligen gå folk bakom på avstånd, och ser det ut som en sten kanske den får vara kvar och ifred..är lite ute på fredat område ibland..med tillstånd och så men lokala skådare mf är alltid "ivägen" och FÖR intresserade...Återkommer om några månader med ett test =)

Nån som vet ett bra tält, typ kupol, för en billig peng och som har någorlunda sitthöjd (typ 130 cm eller mer)? Tänkte slänga ett camonät över och ha som ett första enkelt gömsle.

Pall skrev:
Nån som vet ett bra tält, typ kupol, för en billig peng och som har någorlunda sitthöjd (typ 130 cm eller mer)? Tänkte slänga ett camonät över och ha som ett första enkelt gömsle.

Jag köpte ett sånt här:

Pop-up tält

Verkar kunna bli riktigt bra med viss modifikation. Dock har jag stora svårigheter än så länge med att fäll ihop tältet men jag tror jag lär mig efter ett par gånger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar