Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gömslen på bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ett Dome-hide från Wildlifewatchingsupplies, ett Mini Dome Low (eller vad det hette). Man sitter alltså på marken, takhöjden är 95cm. Jag är klart nöjd med gömslet, det finns fotoöppningar åt alla väderstreck och på ena sidan finns även en stativbensöppning som man kan fota genom om man vill få ett riktigt lågt perspektiv. Gömslet är såpass litet att man utan vidare kan hänga fast det på fotoryggan. Man kan även använda det utan stängerna, som ett bag-hide (funkar förvånansvärt bra).

Bra idé att silikonbehandla det, kanske ska testa det.

//mvh Glenn
 
Nicklas77 skrev:
Ett tips.. om du inte lagt ut grisar som väger över 100 kg så bör du få fast köttet i marken/isen.. annars så tar det inte lång tid för rävarna att dra iväg med det.


/Nicklas


Nej jag är medveten om problemet.
15 st väger runt 2 kg ;)
men tänte jag skulle trycka ner en stolpe att fästa dom små liven i med rep igenom underkäken.
Det kanske inte hjälper, men då har jag i alla fall provat.
Har lite problem med var jag ska ställa gömslet då vi har mycket vall åkrar här och skulle det komma med några rester av det animaliska i ensilagen till våren kan djuren bli dödssjuka om de äter det.
Något att tänka på för alla som håller på.
/R
 
nu ikväll har jag lagt ut min första runda med åtel o i morrn ska gömslet ställas på plats sen e de bara å vänta... kan nog ta ett tag o få dit de stora pojkarna, om inte räven tar alltihop.
 
Min älskade hundjävel ligger där varmt inbäddad. Ån är till höger. Tålamod i kylan har gett mig några bra bilder.
 
Nog ser det lite kyligt och myggfritt ut, men det funkar säker bra. Hur fungerar din kamera i den kylan då ?

L-G
 
Förberedde gömslet i november med pålar och vitt tyg-skynke. Detta frös fast.Enkelt men bra gömsle. Som kamo så målade jag öppningen svart. Tveksamt men verkar inte skada.

Detta var på den tiden när jag seriöst plåtade fåglar med blandat och idag dyrt resultat med mycket film i papperskorgen.
 
Re: Re: Gömsle

jansta skrev:
Niclas vad använder du för anordning för optiken?
Kan du berätta lite mer om den. Var den är köpt, pris, vad som är bra etc.

Verkar mycket flexibel..

/Jan

Hejsan

Det är ett wimberley gimbal head, specialgjort för tunga/långa telen. Finns inte att köpa i Sverige. Köpte mitt i usa för ca 500$.

wimberleys hemsida:
http://www.tripodhead.com/products/wimberley-main.cfm

Finns att köpa här:
http://www.birdsasart.com/accs.html#WIMBERLY

www.bhphoto.com



/Nicklas
 

Bilagor

  • pict1004.jpg
    pict1004.jpg
    53.1 KB · Visningar: 3,183
Här syns det lite bättre =)
Detta är det nya huvudet, 0.5 kg lättare och mer greppvänliga vred.


/Nicklas
 

Bilagor

  • wimberley.jpg
    wimberley.jpg
    41.9 KB · Visningar: 3,181
Jag tror att jag har lika dant gömsle som Göran Persson på typ sidan 5, 6, 7.. Men jag har ingen egen bild.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.