PMD
Aktiv medlem
Objektivet ser ut som nåt svenska armén skulle använt på 60-talet. Vad är det för nåt?
Ser ut som ett gammalt Soligor 400/6.3 eller liknande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Objektivet ser ut som nåt svenska armén skulle använt på 60-talet. Vad är det för nåt?
När jag såg Rusta nämnas och deras tält samt viktiga detaljer om att skuggor inte får synas så måste jag bara visa mitt kreativa gömsle som jag har satt fast camotyg på utsidan samt ett spegelglas ala Mate Bence på framsidan.
Kolla gärna in fler bilder på: http://www.therunningphotographer.com/fototips/tältgömsle-9043697
m v h,
Janne Mellqvist
Står härVar köpte du spegelglaset och vad kostade det?
Mvh Gustav
Ska bli kul och se när det kommer bilder från fågelbadetDet tackar vi för Göran. Skulle precis lägga in länken.
/Janne
Ska bli kul och se när det kommer bilder från fågelbadet
Var köpte du spegelglaset och vad kostade det?
Mvh Gustav
Ingen bild på något gömsle, men snart kanske
Behöver lite råd inför ett köp av gömsle. Jag är ute efter ett lätt portabelt gömsle som ska rymma en person, men det ska samtidigt inte vara alldeles för litet. Jag har hittat Ameristep Gunner Blind och det känns som om det skulle passa perfekt för mina behov. Det enda problemet är att det inte går att fota på en låg nivå om man t.ex vill fota vadare/sjöfåglar. Tror ni att det skulle vara möjligt att klippa upp ett litet hål och sedan förstärka kanterna på något sätt utan att förstöra gömslet?
http://www.atphototech.se/ameristep-gunner-blind-p-681-c-201.aspx
Tacksam för svar!
här kommer några bilder på mitt flytgömsle.
en gummibåt på 4 meter (loppisfynd 200 camonät 100:- 16 mm elrör i plast som jag gjort bågarna av, Mysigt bekvämt.
gluggen hamnar ca 30 cm över vattenytan, jag har bara provat den 2 ggr för den är precis färdig.
men jag tror den kommer att funka mycket bra till våren, i mindre vattendrag, då jag märkte att den är ganska känslig för vind
ser helt suveränt ut! Hur tar du dig fram? paddel eller?
Hur nära har du kommit? Hur bra funkar camo't, så att säga.
hehe.. ja med två meter blir det svårt. Skulle inte rekomendera att övernatta, men att lägga sig ett tag, efter att stirrat in i sökaren i timmar och räta ut ryggen funkar utmärkt =)
/Nicklas