Annons

Gömslen på bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Wildlife watchingsupplies har en ny produkt som verkar väldigt intressant.

C19 BIVI TUNNEL TENT

http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/

Kolla under new products knappen och scrolla ner.
Verkar som en vettig lösning. [/B]

Skaffade ett sånt för att det verkade va en bra modell för perspektivets skull.
Lätt att sätta upp och man kommer verkligen lågt. Däremot är bågarna verkligt veka för att man ska kunna vika ihop det, så vill man lägga nät eller nåt över för att dölja det för "nyfikna" så säckar det nästan ihop.
/Ulf
 
Ser ut som ett riktigt vardagsrum L-G :) Där fattas bara en TV och några öl ;-))

Hoppas du får flera besök av tjädrarna.

//mvh Glenn
 
Ser ni det? hehe

Det funkade finfint till lövsångare den gången...

mvh Glenn :)
 

Bilagor

  • gömsle_n-gräsören_0002-01_ps.jpg
    gömsle_n-gräsören_0002-01_ps.jpg
    54.9 KB · Visningar: 3,225
Jag har införskaffat ett par stycken av försvarets knäppetält som jag har provat lite gömslebygge med. Funkar bra och dessutom så finns det färdiga gluggar som man kan få ut objektivet igenom. Det är också vattentätt om man monterar ihop det rätt.. Lita gammalt ris över altihopa och det smälter in i miljön bra. Ju fler knäppetält man har desto större gömsla kan man göra.
 
Ytterligare ett bidrag

Här kommer ytterligare ett bidrag på en utveckling av tidigare visat gömsle. Byggd i tunn plywood, saknas tak men annars färdig för utforsling på lämpligt plats. Lätt att dra på hjul eller bära på två. Ska användas på orr och tjäderspel.
Ser fram mot säsongen!

/Simon
 

Bilagor

  • gömsle1.jpg
    gömsle1.jpg
    46.1 KB · Visningar: 3,065
Läckert gömsle,fint att man kan sitta med raka ben framåt, ser ut som en liten lastbil utan hjul ;)). Ser välbyggt och bekvämt ut, blir fint på tjäder och orrspel.
 
Visst har den lite rolig form...:) Efter att ha testat en antal olika gömslen så funderade jag ihop denna modell som kombinerar bekvämlighet med fina skjutmöjligheter. Efter förra säsongens tjäderspel, då jag använde ett liknande gömsle (dock inte lika välbyggt), insåg jag hur otroligt bra modellen fungerade. Jag har lagt ner en hel del arbete på detta gömsle och hoppas den kommer att ge mig många minnesrika upplevelser i många år framöver.

/simon
 
Har lånat ungarnas lekstuga när jag plåtar fåglar, fixade en enkel matning utanför fönstret.

MVH
Henrik
 

Bilagor

  • _dsc6121-fsf.jpg
    _dsc6121-fsf.jpg
    98.1 KB · Visningar: 2,849
Satte gömslet på en grop som någon har grävt upp för samma ändamål för ca. 20 år sen. ända nackdelen var nog att myror hade sitt bo i någonstans under gömslet! ;)
 
Årets (coolaste) gömsle.

Då jag har en förkärlek för flytgömsle så blev det till att inhandla en Waterskeeter för att tackla vårens knipspel. Nu skall det bli fler närbilder på det actionfyllda spelet. Fler bilder och förklaringar HÄR under "Aktuellt"
 

Bilagor

  • ponton3_webfs.jpg
    ponton3_webfs.jpg
    55.3 KB · Visningar: 3,792
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.