Annons

FS Galleri

Produkter
(logga in för att koppla)
GFS är inget problem för mig. GFS finns helt enkelt inte för mig. Varför ska jag sticka in en bild i ett sånt härke?

GFS är lika intressant för mig som en pool för äkta jesusbilder.

Men det skulle vara kul med ett galleri här på FS.

jag tror att alla är nöjda med själva idee med Galleri men som den hanteras nu
är under all kritik. För många GFS är viktigt så varför inte ta upp frågan?

Varför en liten grupp ska bestämma äver hundratals.... individualister

De som sticker ut... hotas t o m med avstägning...
och här har ni en demokratisk och rättvis ledargrupp.....

Hoppas att David &Co tar på allvar allmän besvikelse och kommer att göra
allt för att förbättra atmosfären på FS :))))))
 
Det känns som att någon försöker göra en höna av en fjäder i denna diskussion. Livet är inte alltid rättvist.

Jämför det med när du söker ett jobb, och du får ett kort svar som säger att de valde en annan kandidat som hade bättre kvalifikationer än du. De skriver knappast ut att de tyckte du hade hade dålig attityd, ful färg på din skjorta och ogillade att du trummade på bordsskivan under intervjun.

Acceptera faktum och gå vidare. Alla bilder platsar inte i "den fina poolen", thats life.

Och snälla du, sluta skriva med fet stil bara för att synas och höras lite extra. Det är bara barnsligt.

Det var mina 5 cent som jag förmodligen kommer få på fingrarna för.
 
OK... inte?
de som är nöjda borde inte vara intresserade av äment överhuvudtaget, eller hur?
därför slutsatsen är tydlig
folk väntar på att problemet ska lösas för en gång skull
FEL! Jag håller inte med dig men ändå läser jag och skriver i denna tråd.

jag tycker att ni börjar bli uppkäftiga... era inlägg inför ingenting annat än provokation för bråk.... gå till Galleriet och titta på bilderna istället...

My way or highway ... :)
Var det inte du som skrev innan att vi levde i ett fritt land och att man kunde ha egna åsikter?
 
Jag läser tråden trots att jag inte är tillräckligt insatt i GFS för att ha en åsikt av den ena eller andra arten.

Jag gillar trådar där rättshaverister skriker sig hesa! Speciellt i fetstil.
 
Det känns som att någon försöker göra en höna av en fjäder i denna diskussion. Livet är inte alltid rättvist.
Jämför det med när du söker ett jobb, och du får ett kort svar som säger att de valde en annan kandidat som hade bättre kvalifikationer än du. De skriver knappast ut att de tyckte du hade hade dålig attityd, ful färg på din skjorta och ogillade att du trummade på bordsskivan under intervjun.
Acceptera faktum och gå vidare. Alla bilder platsar inte i "den fina poolen", thats life.
Och snälla du, sluta skriva med fet stil bara för att synas och höras lite extra. Det är bara barnsligt.
Det var mina 5 cent som jag förmodligen kommer få på fingrarna för.

med fet stil skriver man för att synas, speciellt när gränsnittet är så ovänlig för användare som här... inte för att höras. om man vill höras skriver man med VERSALER. ;-) förstår du nu... forums vanor? Du får klaga hos andra att här går inte att skilja på citat och inlägg i samma post

Dina '5 cent' bevisar bra att du inte förstår ett dugg av detta ämne. Tack, dessa users behövs också här. Du fär inte på fingrarna, barnsligt eller hur?
Du får ett svar :)
Arbete eller site spelar inget roll när man har NÅGOT att kommentera
Acceptera och går vidare... hmmm en typisk fras för den som inte vågar säga eller engagera sig, väntar att andra gör det för dem
kanske också buga och tacka för ett slag i ansikte... utan en vettig motivation

där ligger problemet hos dig: du accepterar ... men var går du? och på vilket sätt?


BTW, om jag försvinner från FS vet ni varför... inte av egen vilja.... utan för att jag blir avstängd ;-)
 
med fet stil skriver man för att synas, speciellt när gränsnittet är så ovänlig för användare som här... inte för att höras. om man vill höras skriver man med VERSALER. ;-) förstår du nu... forums vanor? Du får klaga hos andra att här går inte att skilja på citat och inlägg i samma post

Dina '5 cent' bevisar bra att du inte förstår ett dugg av detta ämne. Tack, dessa users behövs också här. Du fär inte på fingrarna, barnsligt eller hur?
Du får ett svar :)
Arbete eller site spelar inget roll när man har NÅGOT att kommentera
Acceptera och går vidare... hmmm en typisk fras för den som inte vågar säga eller engagera sig, väntar att andra gör det för dem
kanske också buga och tacka för ett slag i ansikte... utan en vettig motivation

där ligger problemet hos dig: du accepterar ... men var går du? och på vilket sätt?


BTW, om jag försvinner från FS vet ni varför... inte av egen vilja.... utan för att jag blir avstängd ;-)

Jag ska vara artig ge dig ett svar också.

Det känns lite sandlådenivå att skriva med fetstil för att folk verkligen ska se det du skriver...

Fel kära du, jag förstår hur du tänker MEN jag anser att det finns mycket viktigare saker att prioritera i livet än att gnälla på hur ett webbforum sköts.

Jag vågar visst engagera mig, men väljer att göra det för något som jag faktiskt bryr mig om.

Tackar för ditt påhopp. Det här känns lönlöst argumentera mot så jag tror vi rundar av här.

Ha en fortsatt trevlig dag.
 
tack detsamma... hoppas vädret är bättre hos dig än hos mig ;-)

jag bilr tacksam om vi slutar tjafsa, istället koncentrerar vi oss på vad David sa... han lovada förendringar i valet till Galleri

nu när de har omgjort gränsnittet som jag verkligen gillar, har även skrivit i ämnet :) vill de säkert förhöja också kvalite hos jury :)))))
 
det barnsliga käbblandet börjar bli tråkigt...(dat var ganska underhållande för en stund... men de sista tre sidorna...)
hur som tråden hade en poäng i början. tycker vi -användarna, att GFS fungerar dåligt och bör förbättras?
och i sådana fall vad.
-för många7för få bilder släpps in?
-fel bilder släpps in?
-mina bilder släpps inte in i tillräcklig omfattning?
-urvalsprocessen bör omarbetas?
-refuseringskategorierna är felformulerade/för få/onödiga?

så tillbaka till den faktiska diskussionen
 
För er info. Refuseringsvalen syns inte längre i brevet till den som inte fått med en bild och f.n finns inga andra ändringar planerad. Vi kommer därför bara läsa vad som framkommer i tråden men inte aktivt delta på ett tag.
 
För er info. Refuseringsvalen syns inte längre i brevet till den som inte fått med en bild och f.n finns inga andra ändringar planerad. Vi kommer därför bara läsa vad som framkommer i tråden men inte aktivt delta på ett tag.

Kommer det att vara möjligt att få läsa refuseringsvalen för den som blir refuserad?

Om inte, så kan ju "Juryn" välja alterntiv för refusering på måfå, helt utan eftertanke, vilket gör att refuseringsvalen i så fall knappast utgör någon funktion över huvud taget längre.

En annan aspekt på juryns arbete som jag tycker är intressant.
Ju fler som publiceras i GFS, dessto fler jurymedlemmar blir det frågan om.
Vilket rimligen kommer att göra att bedömningarna kommer att "spreta" ganska kraftigt från en gång till en annan.
Tycker personligen att dessa tendenser finns redan, och problemet med att olika personer gör bedömningarna vid olika tillfällen kommer ju att öka.
 
För er info. Refuseringsvalen syns inte längre i brevet till den som inte fått med en bild och f.n finns inga andra ändringar planerad. Vi kommer därför bara läsa vad som framkommer i tråden men inte aktivt delta på ett tag.

hmmm... detta var ett märkligt svar

enbart refusering syns inte i brevet???
är det allt som ni kunde åstadkomma???

vad menar du att inga andra ändringar planeras?
ni ska aktiv delta i vara förslag för att ni får betalt för att vi finns här... detta var det mest oförsämmda svaret jag har hört på länge

vad tar ni betalt för? underhållningen av site kostar inte så mycket... halllllåååå!!!!!

vi vill ha förändring i frågan om jury sammansättning!!! detta är det mest akuta problem eller så stäng Galleriet för att ni förlöjligar er själva och oss som har våra bilder där...

om ni inte har tid med ert levnadsbröd dvs siten... ska ni avsluta verksamhet.

enl lagen betalda siter har förpliktelser mot sina kunder... för att VI är era kunder.

ni har skapat något i detta fall ett Galleri där ni använder våra bilder som vi har skickat i god tro...
genom Galleriet får ni mycket snabbare flera kunder som köper bilder, Galleriet underlättar er att tjäna ännu mer på oss...
därför har vi rätt att kräva att systemet med jury ska förändras,
nu finns där bilder som är mest säljbara... hmmm

*galleriet ska delas i kategorier så alla users har en likvärdigt chans
* varje kategori har en grupp av kunniga personer som ska fungera som jury
* vi behöver inte ha så många kategorier som ni har här på sidan... på tok för många IMHO



TILL ALLA SOM STÖDJER MIG OFFENTLIGT OCH PRIVAT I DETTA ÄMNET, ETT STORT TACK. JAG HINNER INTE SVARA PÅ ALLA MAIL.

varma hälsningar :))))))
 
hmmm... detta var ett märkligt svar

enbart refusering syns inte i brevet???
är det allt som ni kunde åstadkomma???

vad menar du att inga andra ändringar planeras?
ni ska aktiv delta i vara förslag för att ni får betalt för att vi finns här... detta var det mest oförsämmda svaret jag har hört på länge

vad tar ni betalt för? underhållningen av site kostar inte så mycket... halllllåååå!!!!!

vi vill ha förändring i frågan om jury sammansättning!!! detta är det mest akuta problem eller så stäng Galleriet för att ni förlöjligar er själva och oss som har våra bilder där...

om ni inte har tid med ert levnadsbröd dvs siten... ska ni avsluta verksamhet.

enl lagen betalda siter har förpliktelser mot sina kunder... för att VI är era kunder.

ni har skapat något i detta fall ett Galleri där ni använder våra bilder som vi har skickat i god tro...
genom Galleriet får ni mycket snabbare flera kunder som köper bilder, Galleriet underlättar er att tjäna ännu mer på oss...
därför har vi rätt att kräva att systemet med jury ska förändras,
nu finns där bilder som är mest säljbara... hmmm

*galleriet ska delas i kategorier så alla users har en likvärdigt chans
* varje kategori har en grupp av kunniga personer som ska fungera som jury
* vi behöver inte ha så många kategorier som ni har här på sidan... på tok för många IMHO



TILL ALLA SOM STÖDJER MIG OFFENTLIGT OCH PRIVAT I DETTA ÄMNET, ETT STORT TACK. JAG HINNER INTE SVARA PÅ ALLA MAIL.

varma hälsningar :))))))

Det här var nog det konstigaste inlägg jag läst på väldigt länge. På vilket sätt tjänar fotosidan pengar på mina bilder? Nu måste du vara ute och cykla. Jag fattar faktiskt ingenting av denna diskussion längre...
 
ni har skapat något i detta fall ett Galleri där ni använder våra bilder som vi har skickat i god tro...
genom Galleriet får ni mycket snabbare flera kunder som köper bilder, Galleriet underlättar er att tjäna ännu mer på oss...
därför har vi rätt att kräva att systemet med jury ska förändras,
nu finns där bilder som är mest säljbara... hmmm
"God tro", vad trodde du skulle hända med bilderna du skickade till galleriet då?

Kan man köpa bilder direkt från GFS, det var mer än vad jag hade begripit. Om inte, vad menar du?
 
hmmm... detta var ett märkligt svar

enbart refusering syns inte i brevet???
är det allt som ni kunde åstadkomma???

vad menar du att inga andra ändringar planeras?
ni ska aktiv delta i vara förslag för att ni får betalt för att vi finns här... detta var det mest oförsämmda svaret jag har hört på länge

vad tar ni betalt för? underhållningen av site kostar inte så mycket... halllllåååå!!!!!

vi vill ha förändring i frågan om jury sammansättning!!! detta är det mest akuta problem eller så stäng Galleriet för att ni förlöjligar er själva och oss som har våra bilder där...

om ni inte har tid med ert levnadsbröd dvs siten... ska ni avsluta verksamhet.

enl lagen betalda siter har förpliktelser mot sina kunder... för att VI är era kunder.

ni har skapat något i detta fall ett Galleri där ni använder våra bilder som vi har skickat i god tro...
genom Galleriet får ni mycket snabbare flera kunder som köper bilder, Galleriet underlättar er att tjäna ännu mer på oss...
därför har vi rätt att kräva att systemet med jury ska förändras,
nu finns där bilder som är mest säljbara... hmmm

*galleriet ska delas i kategorier så alla users har en likvärdigt chans
* varje kategori har en grupp av kunniga personer som ska fungera som jury
* vi behöver inte ha så många kategorier som ni har här på sidan... på tok för många IMHO



TILL ALLA SOM STÖDJER MIG OFFENTLIGT OCH PRIVAT I DETTA ÄMNET, ETT STORT TACK. JAG HINNER INTE SVARA PÅ ALLA MAIL.

varma hälsningar :))))))


Jag måste säga att det vore öken om galleri FS delades upp i olika kategorier. Lite av tjusningen att det är så blandat är min bestämda åsikt.

Förövrigt så borde någon läsa på lite om fotosidans grundläggande regler...
 
Regarerar på att Appia skriver att "galleriets jury består av en sluten grupp som prioriterar enbart vissa kategorier..."

Det stämmer ju inte, Juryn består ju av alla som är publicerad i GFS, Appia är ju också publicerad i gfs och sålunda med i juryn. Gruppen är ju inte sluten, jag kommunicerar iallafall inte med någon annan om hur jag röstar i GFS de gånger jag gör det. Gör andra det?

Juryn börjar ju bli rätt stor nu och måste ju bestå av ett hyffsat tvärsnitt av alla sorters medlemmar på Fotosidan. Jag förstår faktiskt inte problemet. Det är ju helt frivilligt att skicka in bilder.
 
Regarerar på att Appia skriver att "galleriets jury består av en sluten grupp som prioriterar enbart vissa kategorier..."

Det stämmer ju inte, Juryn består ju av alla som är publicerad i GFS, Appia är ju också publicerad i gfs och sålunda med i juryn. Gruppen är ju inte sluten, jag kommunicerar iallafall inte med någon annan om hur jag röstar i GFS de gånger jag gör det. Gör andra det?

Juryn börjar ju bli rätt stor nu och måste ju bestå av ett hyffsat tvärsnitt av alla sorters medlemmar på Fotosidan. Jag förstår faktiskt inte problemet. Det är ju helt frivilligt att skicka in bilder.


det stämmer jag är ockå med i sk jury... men hur hanteras rösterna senare efter jag eller du hade klickat ... vet du vad som händer sedan? vem har 'det sista ordet'
så länge allt hålls hemligt för oss blir vi missnöjda.

en fråga:
varför "Adminerna" vill inte acceptera förendringen av sammansättning av jury, vi ber ju om det.

På andra siter har bilder 'röst' historik, alla kan se på direkten vem gav vilket betyg i skala t ex 1-5... ungäfär som vi har i kommentarer. Alltså funktionen finns i programmet.... undrar varför man vill inte tillämpa samma möjlighet i slussen.
Detta är inte politisk parti vi röstar på, vi väljer bara de bästa bilderna enligt oss och för oss. Varför så mycket hemlighet omkring detta?

Jag säger ärligt.... jag litar inte på att urvalet sker på antal lämnade röster i slussen, tyvärr. Jag efterlyser lite statistik.
 
ni har skapat något i detta fall ett Galleri där ni använder våra bilder som vi har skickat i god tro...
genom Galleriet får ni mycket snabbare flera kunder som köper bilder, Galleriet underlättar er att tjäna ännu mer på oss...
därför har vi rätt att kräva att systemet med jury ska förändras,
nu finns där bilder som är mest säljbara... hmmm


Det är nog här Appia som det grundläggande missförståndet sitter - Fotosidan säljer inte vidare de bilder som publiceras på GalleriFS eller på något annat ställe på FS.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.