** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Fototräff med Halle/Hunneberg som mål.

Produkter
(logga in för att koppla)

Snabelvarg

Aktiv medlem
Nu har vi börjat att planera årets fototräff på Halle/Hunneberg.

Förra årets träff bjöd på ett underbart väder och inspirerrade oss till fina bilder, så hjälp till och planera när,hur och var. Kanske har du ett smultronställe som du vill dela med oss!!

Hur många blir vi??

Hej.

Vi som har börjat prata om en träff är.

Björn Mattsson, Christer Pettersson,
Tim Svanberg och Jag..

Vi har inte diskuterat något datum, men lite av iden är nog att få fånga lite höstfärger.

Klockrent! Äntligen en fototräff runt hörnet... Jag hänger mer än gärna på för att träffa lite liksinnade och trava runt i skogen!

Jag har inga givna smultronställen i skrivande stund, men jag kan ju alltid höra med min far som har tillbringat många timmar på bergen tillsammans med sin kamera i yngre dagar...

Ser fram emot detta i höst! Förslag på datum har jag dock inte...

mvh //Peter

Canonkul Peter!

Det ska bli kul att träffas!
Det hadde varit kul om vi kunde bli ett lite större antal än förra året.

Datum förslag..

Hej.

Vad tror ni om början av Okt?

Jag funderar på Lördag den 2 eller ev 9 Okt??

Då bode vi kunna fånga härliga höstfärger.

Re: Datum förslag..

Snabelvarg skrev:
Hej.

Vad tror ni om början av Okt?

Jag funderar på Lördag den 2 eller ev 9 Okt??

Då bode vi kunna fånga härliga höstfärger.

Det låter inte helt fel! Då har det väl förhoppningsvis inte hunnit bli för kallt heller. Jag kan båda datumen. Hoppas verkligen det inte dyker upp något emellan... men det gäller väl att prioritera =o)

Oavsett datum - vilken tid ska man satsa på? Är det tidig morgon som gäller för att fånga morgonljuset, eller är det lagom att mötas upp vid lunch och satsa på eftermiddagssol? Eller det kanske inte spelar någon roll? Det ska ju passa också och huvudsaken är väl bara att träffas...?

//Peter

Morgon ljus!

Jag skulle nog hällst starta ganska tidigt 0600.
men som vanligt sätta flera träff tider, kanske tex, den första 0600 och den senare 0900...

Vad tror ni??

Bra idé! Då kan även dom vara med som känner att dom vill sova lite på morgonen...

09:00 är lagom för morgonkaffe. Blir perfekt att ta det och vänta in ev. övriga... =o)

//Peter

Jag föreslår lördagen 2:e okt kl 06.00 vid bergagårdens parkering. Fler bud?

Ifall miljön kring en kolmila är intressant att fotografera, så lär det finnas en pyrande sådan på hunneberg under tiden 17:e sept till 6:e okt.
http://www.vastsverige.com/vt_templates/Page.aspx?id=4259

Jag kan rekomendera besök på hallesnipen samt naturstigen kring fristorps gransjö.

Kan någon tipsa om bra platser för vilt-fotografering på bergen? Jag har, trots många besök, lyckats undvika älgar totalt. :(

Det låter väldigt bra...! Vi kan ju hålla den 9:e öppet som alternativ om det skulle ösregna den 2:a... Eller vad säger ni? Bara som en säkerhet tänkte jag.

Älgar vet jag inte vart man kan se bäst. Jag har nog sett flest älgar på Halleberg när jag har åkt där.

Annars brukar det finnas gott om älgar på ett ställe som kallas "viksängen" i Vargön. Det är antagligen mest för rapsfältens skull på sommaren. En kväll när vi åkte den vägen var det inte mindre än 10 älgar på en kort sträcka. Tyvärr var inte kameran närvarande. JAg har aldrig sett något liknande! bara en parentes nu när älgarna kom på tal =o)

mvh Peter

Reserv datum!

Helt ok med 9:e som reserv datum.
Jag har nog också bara sätt älgar på halle.
Hunne har ju några fina sjöar bla eldmörjan som kan vara väldigt fina tidigt på morgonen.
Kolmilan är ju också ett intressant objekt särskilt om vi har tur och får sol.
Vi får försöka planera lite olika mål som inkluderara både Halle & Hunne.

Det blir med all säkerhet en riktigt trevlig dag...:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar